Политическата реклама влияе върху поведението при гласуване и резултатите от изборите.
Това заяви за БНР българският евродепут Андрей Ковачев.
„Затова е необходима по-голяма прозрачност и забрана за спонсориране от трети държави, намиращи се извън ЕС. В предложението се предвижда и рационализиране на задълженията на всички участници в нея, както и създаване на единен критерий за онлайн политическа реклама. То предвижда да се засили процедурата по уведомяване за потенциални незаконни реклами и да се подобри структурата за прилагане на управлението. Въвеждат се също санкции при такива нарушения, включително в онлайн пространството. ЕП дори предлага големите доставчици на рекламни услуги да ги преустановяват за 15 дни с клиенти, които имат системни нарушения“, посочи Ковачев.
По думите на евродепутата е важно да се знае кой финансира политическите реклами, каква е цената им и какъв е произходът на средствата, с които се заплащат.