Някои продукти се продават под еднаква или сходна марка, но имат различен състав. Това гласят резултатите от общоевропейска кампания за тестване на хранителни продукти, публикувани от Еврокомисията (ЕК).
Продукти в ЕС бяха тествани чрез една и съща методика, за да се разбере по-добре каква е ситуацията с различното качество на храните. Това се случи, след като през 2017 г. председателят на ЕК Жан-Клод Юнкер се е ангажирал с решаването на проблема с разликите в качеството на продуктите.
Анализ е направен на почти 1400 хранителни продукта в 19 държави от ЕС (България, Германия, Гърция, Дания, Естония, Испания, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Нидерландия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Франция, Хърватия и Чехия).
Съвместният изследователски център – службата за научни дейности и познания към ЕК показа, че в повечето случаи съставът е отговарял на начина на представяне на продуктите.
Но 9% от сравнените продукти са се различавали по състав, въпреки че лицевата страна на опаковката им е била една и съща.
Други 22% от продуктите с различен състав са имали сходна лицева страна на опаковката. При използването на еднаква или сходна опаковка на продукти с различен състав не се наблюдават географски тенденции.
От ЕК са на мнение, че са необходими по-нататъшни стъпки за „подобряване на представителността на анализа и за по-добро разбиране на връзката между състав и качество“.