КОД „ЧЕРВЕН“ - ЛИНЕЙКАТА ИДВА ДО 8 МИНУТИ
НОВИ СТАНДАРТИ ЗА СПЕШНАТА ПОМОЩ СА НА ПЪТ ДА СТАНАТ РЕАЛНОСТ
На пресконференция националният консултант по спешна медицина проф. Стоян Миланов, който е директор на „Пирогов“, обяви, че предстои създаването и въвеждането на нов стандарт за спешна помощ.
Според новите правила при подаването на сигнали към медицинските екипи те ще се категоризират с три кода – червен, жълт и зелен. Кодът ще се дава в зависимост от състоянието на пациента и ще определя времето, в което ще отреагира спешна помощ.
При животозастрашаващи състояния кодът е „червен“. В тези случаи линейката трябва да пристига до 8 минути.
С „жълт“ код се обозначават тежки спешни случаи, при които линейката ще трябва да пристига до 20 минути.
„Зелен“ код е запазен за състояние, в които пациентът може да изчака медицински екип и не се налага незабавна реакция. При тях линейката ще пристига на място и след повече от 20 минути.
Реакцията в зависимост от зададени кодове е предвидена за всякакви условия. При труднодостъпни терени и отдалечени райони „стандартите“ ще се покриват с „изнесени“ екипи или чрез аеромедицински транспорт.
До момента по „Практически увод в лечението на спешните състояния“ са обучени над 5500 лекари, медицински сестри и шофьори. Проектът се финансира по ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2007-2014 г. и приключва утре. Той е на стойност 3 730 669 лв. И се очаква с неговата реализация да се повишат уменията и знанията на екипите в спешна медицинска помощ.