София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

ВДИГАТ ЗДРАВНИТЕ ВНОСКИ

ТАКА МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО ЩЕ РЕШИ ПРОБЛЕМА С ЛИПСАТА НА ПАРИ

9 годиниЗдраве 2 Боряна Райчева

Шест месеца срок имат здравно неосигурените да платят дължимите здравни вноски за период от три години назад, за да се върнат в системата на здравното осигуряване. Когато този срок изтече здравноосигурителните права ще бъдат възстановявани срещу заплащане на всичко дължимо от началото на здравното осигуряване. Това са само част от мерките, които министърът на здравеопазването Петър Москов предлага за по-добро здравеопазване и по-голям брой здравноосигурени лица.

Сегашният Закон за здравеопазването предвижда придобиване на здравноосигурителни права от неосигурени лица при плащане на здравни вноски за срок от три години назад. Това обаче е проблем, който ще бъде променен.

С промените в закона, при преглед здравните заведения ще правят проверка осигурен ли е пациентът и ако не е ще имат задължението в тридневен срок да докладват на НАП за него. С това Москов иска да направи пълна статистика на броя осигурени и неосигурени лица. Същевременно в пакета мерки за съживяване на здравеопазването Москов предвижда и поетапното увеличаване на здравните вноски с 5% от 2016-та на година, докато те не се изравнят с вноските на самоосигуряващите се. Така министерството на здравеопазването предвижда да реши проблема с недостатъчното финансиране и натрупването на дефицит.

Москов беше категоричен, че промените в Закона за здравеопазването ще влязат в Народното събрание следващата седмица. Прави се разграничение и се очертава ясно и точно финансирането на здравните дейности.

Синхрон: д-р Петър Москов, министър на здравеопазването

Конкретните дейности, които ще се включват в изброените пакети, ще се регламентират с наредба на министъра на здравеопазването. Здравната каса пък ще има задължението да проверява доколко пациентите са доволни от заплатените от касата здравни услуги, за да може да има и обратната връзка – пациент – министерство.