Проучване сочи, че Facebook е водещ източник на новини
Проучването е обхванало 26 страни
Според проучване, направено от Институтa за изследване на журналистиката, социалните медии са водещ източник на новини сред онлайн потребителите, които използват основно смартфони, за да черпят информация. Проучването е обхванало 26 страни в Европа, Азия, Северна Америка и Южна Америка, пише БТА.
Повече от половината потребители на интернет предпочитат да се информират от Facebook, YouTube и Twitter и други социални медийни платформи. Те отказват да плащат за получената информация и прибягват до блокиране на рекламите, което пък се отразява върху приходите на издателите.
Тъй като разпространението в социалните мрежи е безплатно и възможност новините да стигат до повече читатели, издателите все по-трудно осъществяват връзка с публиката.
Според статистиката 44% от потребителите използват Facebook, за да черпят информация; 19 на 100 използват YouTube, а 10 на 100- Twitter. В развиващите си страни, където достъпът до независими и надеждни новини е ограничен, още повече хора разчитат на социалните мрежи, за да се информират.
За първи път в историята социалните медии изпреварват телевизията като основен източник на новини за потребителите във възрастовата група между 18 и 24 години. Проучването сочи, че 28% от хората на тази възраст посочват социалните медии като основен източник на новини в сравнение с 24%, които гледат телевизия, за да се информират. В Швеция - 69% от ползвателите на интернет използват смартфоните си за достъп до онлайн новини ; в Корея- 66%, а в Швейцария- 61%.