София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

КЗК глоби с близо 5 милиона лева три електронни магазина

Санкциите са за заблуждаващи рекламни кампании

8 годиниИкономика 3 Боряна Райчева

Комисията за защита на конкуренцията глоби с над 4,9 милиона лева eMAG, Хеликон АД и Колибри ООД за заблуждаващи рекламни кампании.

Решението срещу eMAG е от 18 май. То е заради кампаниите "Черен петък", "Emag – най - лесния начин да поръчаш/Най-сигурният начин на доставка/Милиони начини да се зарадваш” и „Две години eMag.bg”. И трите са проведени през 2014 г.

Комисията е установила и други нарушения на собственика на eMAG - „Данте Интернешънъл“ СА, при кампаниите с „Хеликон“ „Черен петък“, „Революция на цените“, „Crazy days“ и „Ловци на намаления“, както и нарушения, осъществени съвместно с „Колибри“ ООД в рамките на кампаниите „Революция на цените“ и „Crazy days“.

„Данте Интернешънъл“ СА са санкционирни с общо 4 657 779 лв. Санкцията е изчислена като процент от размера на приходите от продажби на дружеството за 2015 г.

281 552 лв. е санкцията на "Хеликон", 17 220 - на "Колибри".

Производството е образувано по искане на „Сторе“ ЕООД.

Комисията е установила, че поведението на „Данте Интернешънъл“ СА, „Хеликон“ АД и „Колибри“ ООД в рамките на описаните по-горе рекламни кампании има заблуждаващ характер по отношение на крайните цени на определени промоционални продукти, съответно за начина на тяхното формиране и представяне.