София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

ЗАЩО ВСИЧКИ ПОЛУДЯХА ПО „50 НЮАНСА СИВО? “

9 годиниРазвлечение 2 Боряна Райчева

„50 нюанса сиво“. Еротичната трилогия на британската писателка Е.Л. Джеймс безспорно се превърна в един успешен от гледна точка на рекламата проект, който от няколко години насам придоби размерите на масова истерия. На 14 февруари , Денят на влюбените, се състоя и премиерата на първата част от трилогията, като филмът се превърна в най-гледана премиера у нас на всички времена. Над 70 000 зрители са гледали филма само за три дни.

Историята, разказваща за отношенията между младата журналистка Анастейша Стийл и 27-годишният милиардер Крисчън Грей предизвика различни мнения в обществеността. За едни, филмът и съответно книгата, са просто „добре скалъпен“ пиар продукт. Според други това е поредното клише, чийто успех ще трае не повече от три дни, а според трети книгата печели с това, че е пълна с подробно описани сексуални сцени, а формулата, че сексът продава не е нищо ново. Провокирани от масовата истерия по „50 нюанса сиво“, ние решихме да зададем един много по-важен въпрос. Какво кара „нежната половина“ от човечеството толкова много да харесва книги с подобен тип тематика и дали зад комерсиалната страна на такъв тип интерес не стой един малко по задълбочен психологически момент.