Омбудсманът с молба към мобилните оператори
Настоява да не прекъсват телефоните на абонатите си по време на извънредното положение
Омбудсманът Дияна Ковачева се обърна с отворено писмо към трите мобилни оператора у нас. В него тя моли компаниите, които предоставят тези услуги, да не изключват телефоните на абонатите си за неплатени сметки, докато не приключи извънредното положение в страната.
Диана Ковачева: Централният софийски затвор е пренаселен с над 600 души
Поводът за писмото са множество получени от обществения защитник жалби, в които граждани я алармират, че при забавено плащане, дори и с ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.
Ковачева заявява в писмото до трите мобилни оператора, че е не е добре в сложната обстановка, в която всички се намираме в момента, да остават хора без достъп до телефонни услуги. Тя допълва още, че много служители на институции са на дистанционна работа, а децата и студентите - на дистанционно обучение, като всичко това е свързано с възможност за достъп до телефон и интернет.
Диана Ковачева:Важно е да си отговорим може ли системата да поеме 4-годишните в предучилищна
Омбудсманът привежда и пример на телекомуникационните компании, припомняйки им, че доставчиците на комунални услуги вече удължиха сроковете за плащане на месечните сметки и увериха, че няма да прекъсват тока и водата при неплащане.