ПП-ДБ с позиция във връзка с автомагистрала „Струма“
Вижте подробностите
"Ние, от коалиция „Продължаваме Промяната – Демократична България“ сме обезпокоени от сключените тихомълком от Агенция „Пътна инфраструктура“ два договора на стойност 1,2 млрд. лева за реализация на изпълнението на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ в участъка между с. Крупник и гр. Кресна."
Това се казва в позиция на ПП-ДБ във връзка с автомагистрала „Струма“.
"Сериозно ни притеснява фактът, че Агенция „Пътна инфраструктура“ е финализирала договори за проектиране и строителство преди да са завършени процедурите по препоръчаните от ЕК стъпки - оценка на алтернативните трасета извън Кресненското дефиле, анализ на съответствието на избрания вариант със специфичните природозащитни цели и осигуряване на финансиране на проекта със средства от ОП „Транспортна свързаност“, добавят от ПП-ДБ.
"Освен прибързаните действия, които могат да доведат до загуба на европейско финансиране, констатираме и грубо нарушение на изискването за публичност в Закона за обществените поръчки. Обявленията за сключените договори са публикувани в регистъра за обществените поръчки повече от месец след тяхното сключване – на 12.05.2023 г. Става ясно също, че в края на април 2023-а година са сключени допълнителни споразумения и към двата договора, които поставят влизането им в сила под отлагателни условия за осигурено финансиране, завършване на анализа за съответствие със специфичните природозащитни цели и завършване на процедурата за изменение на инвестиционното предложение според Закона за опазване на околната среда", посочват от ПП-ДБ.
"Гореописаната обстановка поражда основателни съмнения за законосъобразността на действията на Агенция „Пътна инфраструктура“ от гледна точна на националното и европейско законодателство в областта на опазване на биоразнообразието, обществените поръчки и ефективното, ефикасното, икономично и прозрачно управление на публичните финанси", допълват от коалицията.
"От „Продължаваме Промяната – Демократична България“ считаме е, че АМ „Струма“ трябва да бъде построена, но повече от десетилетие този проект не може да се реализира въпреки осигуреното европейско финансиране. Вместо това служебното правителство и редица редовни правителства преди него не работят за изграждане на магистрала, а за строеж на първокласен двупосочен път", подчертават от ПП-ДБ.