Япония публикува стенограми от фаталния самолетен сблъсък
Пътническият самолет е получил разрешение да кацне, но по-малкият самолет- не
Японските власти съобщиха в сряда, че пътнически самолет, който се сблъска с турбовитлов самолет на бреговата охрана на летище в Токио, е получил разрешение да кацне, но по-малкият самолет не е получил разрешение за излитане, въз основа на преписи от разговори с контролната кула.
Всичките 379 души на борда на самолета се спасиха по чудо, след като избухна в пламъци след катастрофата във вторник с турбовитлов самолет на бреговата охрана малко след кацане на летище Ханеда.
Петима загинаха сред шестимата екипажи на бреговата охрана, които трябваше да излетят с полет в отговор на голямо земетресение на западния бряг, докато капитанът, който избяга от останките, беше тежко ранен.
Властите започнаха разследване и остава неяснота относно обстоятелствата около инцидента, включително как двата самолета са се озовали на една и съща писта.
Преписите от инструкциите за контрол на трафика, публикувани от властите, изглежда показват, че самолетът на Japan Airlines е получил разрешение да кацне, но че на самолета на бреговата охрана е било казано да рулира до точка за задържане близо до пистата.
Служител от японското бюро за гражданска авиация каза пред репортери, че в тези преписи няма индикация, че самолетът на бреговата охрана е получил разрешение да излети.
Капитанът на самолета на бреговата охрана съобщава, че е влязъл на пистата, след като е получил разрешение, каза служител на бреговата охрана, като същевременно призна, че в стенограмите няма индикация, че е получил разрешение да го направи.
„Министерството на транспорта предоставя обективен материал и ще сътрудничи изцяло на разследването. Японският борд за безопасност на транспорта също разследва инцидента.
Снимка: БГНЕС