София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

НИКО РОЗБЕРГ: ЛЮИС КОМПРОМЕТИРА СЪСТЕЗАНИЕТО МИ И ТОВА Е ФАКТ

"НИЕ БЯХМЕ С ЕДНАКВИ КОЛИ, НЯМАШЕ КАК ДА ГО ИЗПРЕВАРЯ"

9 годиниМоторни 3 Телевизия Евроком

Днес за пореден път Нико Розберг финишира след съотборника си Люис Хамилтън, за което този път не обвини себе си, а двукратния световен шампион. Интервюто на подиума бе водено от легендарния лекоатлет Едуин Моузес и още там Розберг показа, че е ядосан на Хамилтън, а след това обясни и защо по време на пресконференцията.
"Ти не знаеш какво е чувството да финишираш втори, нали?", отговори Розберг на въпроса на Моузес как е минало състезанието. "Но това е положението. Аз дадох всичко от себе си, в края се опитах да затворя разликата и да настигна Люис. Рискувах, но това не си струваше, защото гумите ми не издържаха. Така и не успях да се доближа достатъчно, но задържах Фетел зад мен. Радваме се, че победихме Ферари тук, след като те ни победиха в Малайзия. Беше много важно за нас като отбор да го направим", заяви Нико.
Хамилтън получи съобщение по радиото да увеличи скоростта си, защото Розберг е зад него и е притиснат от Фетел. Това бе първият въпрос към Люис по време на пресконференцията - знаел ли е, че Себастиан е опасно близо до Розберг и едва ли не нарочно ли е намалил. Отговорът на Хамилтън беше простичък:  "Не контролирах неговото (на Розберг), а моето състезание. Днес целта беше да си пазим гумите и да държим Ферари зад себе си. Моята цел беше да се грижа за собствената ми кола. Нико не беше заплаха за мен в хода на цялото състезание ".
Гледната точка на Розберг беше по-различна: "Интересно е да чуя от теб, Люис, че си мислил само за себе си и собственото си темпо, водейки колоната. Това компрометира моето състезание, защото карайки по-бавно от необходимото в началото на стинта, когато Себастиан беше много близо до мен, даде възможност на Ферари да пробват с този ранен питстоп и да ме изпреварят. Бях ненужно близо до Фетел и фактът, че трябваше да го задържам, ми костваше много време. Така гумите ми свършиха в края на състезанието, защото стинтът ми беше много по-дълъг. Не съм доволен от случилото се. Нямам какво повече да кажа".
"Не е моя работа да се грижа за състезанието на Нико. Аз съм тук, за да управлявам моята кола и да финиширам, при това възможно най-бързо. Това и направих. Не съм направил нищо нарочно с цел да го забавя, просто се фокусирах върху себе си. Ако Нико е искал да ме изпревари, е трябвало да опита да ме настигне, но той не го направи", бе отговорът на Люис.
След конференцията Нико продължи да напада съотборника си и в интервю заяви: "Факт е, че състезанието ми бе компрометирано от Люис. Това беше сценарий, който обсъдихме в детайли още преди състезанието - че ако индивидът отпред гледа собственото си състезание и притисне втория към Фетел, ще е добре за него, но не и за отбора, защото така вторият ще изпадне в ненужно рискована ситуация. Не знам дали Люис направи това нарочно. Разбира се, че съм разочарован, защото изгубих и стинтът ми беше прекалено дълъг. Колкото до изпреварването, което не съм направил спрямо Люис - проблемът е, че и двамата сме с една и съща кола. Това означава, че когато аз реша да го изпреварвам, той ще направи така, че на старт-финалната права разликата ни да е голяма и да не мога да го настигна. Така след една-две обиколки гумите ми ще са износени.