София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Хелмут Марко отговори на Мерцедес

Все пак от Ред Бул ще могат да използват своите крила по време на предстоящото идната седмица Гран При на Азербайджан, където те се очаква да дадат голямо предимство на дългата права в Баку

3 годиниМоторни 1 Симеон Кисьов

Моторспорт съветникът на отбора на Ред Бул във Формула 1 д-р Хелмут Марко отговори на нападките на ръководителя на Мерцедес Тото Волф, които бяха направени заради „гъвкавите“ крила на болида на Биковете.

След тези оплаквания от страна на Волф и седемкратния световен шампион Люис Хамилтън по време на уикенда за Гран При на Испания, от Международната автомобилна федерация (ФИА) обявих, че от Гран При на Франция всички крила ще бъдат подлагани на нови, по-строги изпитания. От тях се очаква най-голям потърпевш да бъде именно болидът на Ред Бул, чието задно крило е едно от най-огъващите се, но в същото време отговаря на всички изисквания на правилника на ФИА.

Все пак от Ред Бул ще могат да използват своите крила по време на предстоящото идната седмица Гран При на Азербайджан, където те се очаква да дадат голямо предимство на дългата права в Баку. От тази новина силно недоволен остана Волф, който заплаши с протести по време на уикенда в Баку, но Марко сега заяви, че от Ред Бул могат да направят контра-протест заради гъвкавостта на предните крила на „Черните стрели“.

„Намираме това за странно. От ФИА решиха да променят тестове и това ще стане от „Пол Рикар“, това е напълно ясно от изявлението. Ако г-н Волф смята, че това е твърде късно за него – според мен от ФИА вземат крайното решение. Ако той иска да протестира, е свободен да го направи. Аз обаче смятам, че той трябва да погледне и собственото си предно крило защото от различни записи се вижда как то се приближава драстично към земята. Ако се наложи ще протестираме и ние“, заяви Марко пред немското издание Formel1.de.

Подобни обвинения в твърде голяма „гъвкавост“ на крилата не са нещо ново за тима на Ред Бул, който не един път бе подлаган на засилено проверки в периода си на доминация в началото на миналото десетилетие.