Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е обявила обществена поръчка за довършване на магистралата от Бяла до Велико Търново на стойност близо 3 млрд. лева, което означава 50 млн. лева на километър. Това обяви депутатът от „Продължаваме промяната – Демократична България“ (ПП-ДБ) Андрей Цеков, който определи проекта като „абсолютно скандална корупционна схема“, инициирана от кабинета на премиера Росен Желязков.
- Реклама -
Цеков: „24 млн. лв. корупционна надбавка на километър“
По думите на Цеков, през 2022 г. договорът за първия участък от магистралата (76 км) е бил на стойност 1,5 млрд. лв., а сега за 60 км се предвиждат 3 млрд. лв..
„Дори да приемем, че съществува инфлация, тя по данни на НСИ не е повече от 30%. Това означава, че реалистичната стойност на проекта би трябвало да е около 25-26 млн. лв. на километър, а не 50 млн. лв.“, подчерта той.
Според него разликата от 24 млн. лв. на километър е „корупционна надбавка“, което прави общо 1,5 млрд. лв. от данъкоплатците, изразходвани по непрозрачен начин.
Кирил Петков: „Това е абсурдно – цената на магистралата се удвоява за 2 години“
Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков също разкритикува обществената поръчка, като заяви:
„Не може да има магистрала, която се удвоява в цена само за 2 години – това е абсурдно.“
Той призова министъра на регионалното развитие Иван Иванов и премиера Росен Желязков незабавно да се намесят и да направят проверка в АПИ.
Политически последици и нестабилност в управлението
На въпрос за стабилността на кабинета, Петков заяви, че тя „зависи изцяло от това как управляващото мнозинство се опира на Делян Пеевски“.
„Ако те продължават да разчитат на него, най-вероятно ще паднат скоро“, допълни той.
Петков коментира още, че трябва да разберат приоритетите на партия „Величие“, за да решат дали ще работят заедно с тях.
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е обявила обществена поръчка за довършване на магистралата от Бяла до Велико Търново на стойност близо 3 млрд. лева, което означава 50 млн. лева на километър. Това обяви депутатът от „Продължаваме промяната – Демократична България“ (ПП-ДБ) Андрей Цеков, който определи проекта като „абсолютно скандална корупционна схема“, инициирана от кабинета на премиера Росен Желязков.
- Реклама -
Цеков: „24 млн. лв. корупционна надбавка на километър“
По думите на Цеков, през 2022 г. договорът за първия участък от магистралата (76 км) е бил на стойност 1,5 млрд. лв., а сега за 60 км се предвиждат 3 млрд. лв..
„Дори да приемем, че съществува инфлация, тя по данни на НСИ не е повече от 30%. Това означава, че реалистичната стойност на проекта би трябвало да е около 25-26 млн. лв. на километър, а не 50 млн. лв.“, подчерта той.
Според него разликата от 24 млн. лв. на километър е „корупционна надбавка“, което прави общо 1,5 млрд. лв. от данъкоплатците, изразходвани по непрозрачен начин.
Кирил Петков: „Това е абсурдно – цената на магистралата се удвоява за 2 години“
Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков също разкритикува обществената поръчка, като заяви:
„Не може да има магистрала, която се удвоява в цена само за 2 години – това е абсурдно.“
Той призова министъра на регионалното развитие Иван Иванов и премиера Росен Желязков незабавно да се намесят и да направят проверка в АПИ.
Политически последици и нестабилност в управлението
На въпрос за стабилността на кабинета, Петков заяви, че тя „зависи изцяло от това как управляващото мнозинство се опира на Делян Пеевски“.
„Ако те продължават да разчитат на него, най-вероятно ще паднат скоро“, допълни той.
Петков коментира още, че трябва да разберат приоритетите на партия „Величие“, за да решат дали ще работят заедно с тях.