Search Suggestions
      вторник, 22.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Общински съветници от ПП-ДБ: Има сериозни проблеми с градския транспорт в София (ВИДЕО)

          Loading the player...

          Докладите в Столичния общински съвет (СОС) доказват, че има сериозни проблеми с градския транспорт в София, заявиха на брифинг общинските съветници от групата на „Продължаваме Промяната-Демократична България“ (ПП-ДБ)Бойко Димитров, Симеон Ставрев и Димитър Димитров.

          - Реклама -

          На сесията на СОС на 24 юли предстои да бъдат обсъдени два ключови доклада:

          1. Доклад за осигуряване на заемообразно отпускане на средства за изпълнение на икономическата рамка на обществения транспорт в Столична община за 2025 г.
          2. Доклад за сключване на допълнително споразумение между Столична община и Център за градска мобилност за управление и контрол на обществения превоз на пътници.

          Проблеми с финансирането и недостига на средства

          Според Бойко Димитров, основната причина за проблемите в градския транспорт е недостигът на икономическа рамка, който не е очакван да се прояви преди края на годината. Причината е забавянето на финансирането от държавата и закъсненията в компенсациите за по-евтините карти. Това води до проблеми с паричния поток, които се проявяват през годината, създавайки тежка ситуация за транспортния сектор.

          Проблемът с охраната на „Метрополитен“

          Всяка година „Метрополитен“ плаща между 15 и 20 милиона лева за охрана на метрото, но предложението от ПП-ДБ за прехвърляне на разходите за охрана към Министерството на вътрешните работи не бе прието от мнозинството в парламента. Това забавяне води до очакване на тези средства чак в края на годината от държавния бюджет.

          Бойко Димитров подчерта, че това огромно дупка в бюджета на градския транспорт е резултат от неудовлетворително управление на транспортните дружества, като така се породиха сериозни проблеми за столичния транспорт.

          Неустойчивото управление на договори

          Димитър Димитров също разкритикува договорите на Столична община с частни превозвачи, по-специално с „МТК Гроуп“. Според ПП-ДБ, общината губи над 2 млн. лв. годишно заради неизгодния договор с този частен превозвач, който се оказал по-скъп за километър на изпълнител от общинските превозвачи.

          Тези действия се смятат за незаконни и корупционни, както беше посочено и по време на обсъждането през февруари, когато СОС удължи договора с фирмата.

          Искания за действия

          ПП-ДБ настоява за конкурси за избор на нови ръководства на транспортни дружества, които да поемат професионално управление и да гарантират по-доброто управление на транспортната система. От партията настояват и за устойчиво решение, което да предотврати повторение на проблеми с парите и да не се стига до неустойчиво управление през следващите години.

          Бойко Димитров заяви, че ще настояват за ясен ангажимент от страна на държавата за навременно изплащане на задълженията към транспортния сектор и за поемане на охраната на метрото от Министерството на вътрешните работи.

          Докладите в Столичния общински съвет (СОС) доказват, че има сериозни проблеми с градския транспорт в София, заявиха на брифинг общинските съветници от групата на „Продължаваме Промяната-Демократична България“ (ПП-ДБ)Бойко Димитров, Симеон Ставрев и Димитър Димитров.

          - Реклама -

          На сесията на СОС на 24 юли предстои да бъдат обсъдени два ключови доклада:

          1. Доклад за осигуряване на заемообразно отпускане на средства за изпълнение на икономическата рамка на обществения транспорт в Столична община за 2025 г.
          2. Доклад за сключване на допълнително споразумение между Столична община и Център за градска мобилност за управление и контрол на обществения превоз на пътници.

          Проблеми с финансирането и недостига на средства

          Според Бойко Димитров, основната причина за проблемите в градския транспорт е недостигът на икономическа рамка, който не е очакван да се прояви преди края на годината. Причината е забавянето на финансирането от държавата и закъсненията в компенсациите за по-евтините карти. Това води до проблеми с паричния поток, които се проявяват през годината, създавайки тежка ситуация за транспортния сектор.

          Проблемът с охраната на „Метрополитен“

          Всяка година „Метрополитен“ плаща между 15 и 20 милиона лева за охрана на метрото, но предложението от ПП-ДБ за прехвърляне на разходите за охрана към Министерството на вътрешните работи не бе прието от мнозинството в парламента. Това забавяне води до очакване на тези средства чак в края на годината от държавния бюджет.

          Бойко Димитров подчерта, че това огромно дупка в бюджета на градския транспорт е резултат от неудовлетворително управление на транспортните дружества, като така се породиха сериозни проблеми за столичния транспорт.

          Неустойчивото управление на договори

          Димитър Димитров също разкритикува договорите на Столична община с частни превозвачи, по-специално с „МТК Гроуп“. Според ПП-ДБ, общината губи над 2 млн. лв. годишно заради неизгодния договор с този частен превозвач, който се оказал по-скъп за километър на изпълнител от общинските превозвачи.

          Тези действия се смятат за незаконни и корупционни, както беше посочено и по време на обсъждането през февруари, когато СОС удължи договора с фирмата.

          Искания за действия

          ПП-ДБ настоява за конкурси за избор на нови ръководства на транспортни дружества, които да поемат професионално управление и да гарантират по-доброто управление на транспортната система. От партията настояват и за устойчиво решение, което да предотврати повторение на проблеми с парите и да не се стига до неустойчиво управление през следващите години.

          Бойко Димитров заяви, че ще настояват за ясен ангажимент от страна на държавата за навременно изплащане на задълженията към транспортния сектор и за поемане на охраната на метрото от Министерството на вътрешните работи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          МЕЧ инициира среща за нов вот на недоверие срещу кабинета „Желязков“

          Парламентарната група на партия МЕЧ организира среща в сряда в сградата на Народното събрание, за да обсъди внасянето на пети вот на недоверие срещу...

          Георг Георгиев: Българската дипломация е гарант за сигурност и стабилност

          Министърът на външните работи Георг Георгиев отправи приветствие по случай Деня на българската дипломатическа служба на тържествен прием в Резиденция „Бояна“. Събитието бе уважено...

          Съдът в Хасково реши: Обвинените за трафик на кокаин през „Капитан андреево“ остават в ареста

          Окръжният съд в Хасково постанови най-тежката мярка за неотклонение – „задържане под стража“ – за трима задържани по обвинение в опит за пренос на...

          4 КОМЕНТАРА

          1. Ну харесвам нищо направено от ПП и смятам, че те са в политиката единствено да моделират нова форма на корупция. Но за излишно и престъпно дадените 15 милиона на незаслужили с нищо изнудвачи съм напълно съгласна. Никой не е дал правото на Борисов да разполага и раздава събраните от данъците на образовани и отговорни работещи в частни фирми на нищодруго неумеещи шофьори.Като не им харесва да напуснат и отидат да работят някъде където няма да могат да изнудват.

          2. И основния му проблем е герберското некадърно управление в лицето на неадекватните директори от шайкага Герб начело с оная проста свиня Румяна Милова шефката на ЦГМ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions