Докладите в Столичния общински съвет (СОС) доказват, че има сериозни проблеми с градския транспорт в София, заявиха на брифинг общинските съветници от групата на „Продължаваме Промяната-Демократична България“ (ПП-ДБ) – Бойко Димитров, Симеон Ставрев и Димитър Димитров.
На сесията на СОС на 24 юли предстои да бъдат обсъдени два ключови доклада:
- Доклад за осигуряване на заемообразно отпускане на средства за изпълнение на икономическата рамка на обществения транспорт в Столична община за 2025 г.
- Доклад за сключване на допълнително споразумение между Столична община и Център за градска мобилност за управление и контрол на обществения превоз на пътници.
Проблеми с финансирането и недостига на средства
Според Бойко Димитров, основната причина за проблемите в градския транспорт е недостигът на икономическа рамка, който не е очакван да се прояви преди края на годината. Причината е забавянето на финансирането от държавата и закъсненията в компенсациите за по-евтините карти. Това води до проблеми с паричния поток, които се проявяват през годината, създавайки тежка ситуация за транспортния сектор.
Проблемът с охраната на „Метрополитен“
Всяка година „Метрополитен“ плаща между 15 и 20 милиона лева за охрана на метрото, но предложението от ПП-ДБ за прехвърляне на разходите за охрана към Министерството на вътрешните работи не бе прието от мнозинството в парламента. Това забавяне води до очакване на тези средства чак в края на годината от държавния бюджет.
Бойко Димитров подчерта, че това огромно дупка в бюджета на градския транспорт е резултат от неудовлетворително управление на транспортните дружества, като така се породиха сериозни проблеми за столичния транспорт.
Неустойчивото управление на договори
Димитър Димитров също разкритикува договорите на Столична община с частни превозвачи, по-специално с „МТК Гроуп“. Според ПП-ДБ, общината губи над 2 млн. лв. годишно заради неизгодния договор с този частен превозвач, който се оказал по-скъп за километър на изпълнител от общинските превозвачи.
Тези действия се смятат за незаконни и корупционни, както беше посочено и по време на обсъждането през февруари, когато СОС удължи договора с фирмата.
Искания за действия
ПП-ДБ настоява за конкурси за избор на нови ръководства на транспортни дружества, които да поемат професионално управление и да гарантират по-доброто управление на транспортната система. От партията настояват и за устойчиво решение, което да предотврати повторение на проблеми с парите и да не се стига до неустойчиво управление през следващите години.
Бойко Димитров заяви, че ще настояват за ясен ангажимент от страна на държавата за навременно изплащане на задълженията към транспортния сектор и за поемане на охраната на метрото от Министерството на вътрешните работи.
Ну харесвам нищо направено от ПП и смятам, че те са в политиката единствено да моделират нова форма на корупция. Но за излишно и престъпно дадените 15 милиона на незаслужили с нищо изнудвачи съм напълно съгласна. Никой не е дал правото на Борисов да разполага и раздава събраните от данъците на образовани и отговорни работещи в частни фирми на нищодруго неумеещи шофьори.Като не им харесва да напуснат и отидат да работят някъде където няма да могат да изнудват.
С любезно съдействие на затрии София
И основния му проблем е герберското некадърно управление в лицето на неадекватните директори от шайкага Герб начело с оная проста свиня Румяна Милова шефката на ЦГМ
Не може да бъде….😂😂😂