Наименованието „България” е патентовано като търговска марка от японската корпорация Meiji Holdings за киселото мляко, което се продава в Япония, Китай, Сингапур и Тайланд, писа сп. The Economist.
Компанията е получила права върху името на страната ни още през 1971 г. А от 1973 г. произвежда Meiji Bulgaria Yoghurt. От 2013 г. компанията предлага българско кисело мляко и в Тайланд, а от 2014 г. – също в Китай и Сингапур.
“С японската компания имаме сключен лицензионен договор, с който ние им предоставяме стартерни култури и ноу-хау за производство на българско кисело мляко“, поясниха от държавния производител “Ел Би Булгарикум“.
Корпорацията от Япония не крие, че марката “България“ е направила продуктите й бестселър.
В Япония българското кисело мляко на Meiji е по-известен бранд от тези на Coca-Cola или Danone. “A 57,5% от японците асоциират България с киселото мляко”, обяви президентът на компанията Кадзуо Кавамура на среща с тогавашния министър на икономиката Божидар Лукарски на 8 април 2015 г.
Последното регламентиране на правата над думата “България“ за азиатския пазар е с решение на правителството “Станишев“ от 9 ноември 2006 г.