Агенция „Пътна инфраструктура“ и тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ взеха наградата за най-мащабен инфраструктурен проект, реализиран през 2024 г. Отличието в категория „Транспортна инфраструктура“ е от ежегодния национален конкурс „Сграда на годината“ и беше връчено на инж. Стоян Николов, член на Управителния съвет на АПИ.
- Реклама -
Инж. Николов благодари на журито за оценката и подчерта, че като пътен инженер е горд от постигнатото от екипите на Агенция „Пътна инфраструктура“, на проектантите, строителите и надзора и това днес да имаме най-дългия пътен тунел.
„Железница“ е с дължина около 2 км и е с две отделни тръби за движение. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини.
В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др. Тунелът бе изграден по нов австрийски метод, като на денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.
Агенция „Пътна инфраструктура“ и тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ взеха наградата за най-мащабен инфраструктурен проект, реализиран през 2024 г. Отличието в категория „Транспортна инфраструктура“ е от ежегодния национален конкурс „Сграда на годината“ и беше връчено на инж. Стоян Николов, член на Управителния съвет на АПИ.
- Реклама -
Инж. Николов благодари на журито за оценката и подчерта, че като пътен инженер е горд от постигнатото от екипите на Агенция „Пътна инфраструктура“, на проектантите, строителите и надзора и това днес да имаме най-дългия пътен тунел.
„Железница“ е с дължина около 2 км и е с две отделни тръби за движение. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини.
В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др. Тунелът бе изграден по нов австрийски метод, като на денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.
Кражба на годината, евала за новината
Мащабен по време ли?
Кога мислят да го пускат в ремонт?
Ми, то други няма🤣
Пишете и за мъж на годината на Тайм
Добре, че бяха служебните министри на Радев,защото при Боко щеше да го направи като предните два на същата магистрала.
Аз им връчвам наградата за най-много откраднати пари от инфраструктурни проекти !!!
АПИ защо не взе за тунел Железница Приз за корупция???
За тунелите на Хемус нещо дадоха ли или се отлага за 2050г.?
Това 60 в дясно от момата цена ли е?
На фона на разгромът на цала БЪлгария, този тунел е направо за световна награда
Дойте номинация и за най-голям крадец в инфраструктурните проекти. Там конкуренцията ще е яка, все от сой са фирмите.
Трейс,кога?🤮
6200метра ли е?Или 2800м.?
„Четири икони на Свети Иван Рилски вградени в тунел “Железница” ще пазят шофьорите и пътниците.“
Те все едно са изградили тунел под Босфора, конкурсите в България все повече заприличват на приятелски викторини в лъскава опаковка.
АПИ е взела награда!?!? Преди години в тунел „Железница“ падна част от осветлението и уби жена … Сега награда и откраднати пари от ремонта! Няма такива наглеци, меко казано брутално!
Истински палячовци..!!! Кога стигнете 1/10 от инфраструктурата на една Италия и нейните тунели,тогава се поздравявайте,крадливо племе…
Моя коментар защо го изтрихте? Тези да се съдят за най – голямата кражба на годината, бабх и фонда за земеделие гонят по цифри
Какво ремонтирате в бетонна тръба освен да сменяте осветлението и нова боя.