Капитанът на българския кораб „Свети Николай“ Иван Станчев е бил принуден да допусне превоза на кокаина. Това съобщават изданията в Испания, където корабът беше задържан с 3 тона наркотик на борда. Те се позовават на признанията на капитана пред испанския съд.
- Реклама -
В сряда командният състав на кораба беше осъден на по 10 години затвор, а редовите моряци получиха по 6 години и 1 ден лишаване от свобода.
Капитанът първоначално е отказал да бъде замесен в трафика. Получил обаждане и заплахи за проблеми, ако не участва.
Станчев е казал пред съдиите, че не е знаел какво е количеството кокаин, но е знаел къде е била скрит. Той не е отговорил на въпроса кои от моряците са знаели за дрогата.
Кокаинът бил прехвърлен на борда на българския кораб от риболовен съд. Според материалите на делото това е кораб OS CASTRO. Самото прехвърляне е станало през нощта.
Властите в Испания се позовават на множество специални разузнавателни средства, засечени са разговори и срещи, открити са множество други доказателства, включително данни за координатите, на които кокаинът трябвало да бъде разтоварен на друг съд. Потвърдени са предварително изтеклите данни за среща на капитана с представители на наркотрафикантите, като в една от тях е участвал и друг неназован български гражданин.
Според показанията на капитана българската фирма е издавала разпореждания, които са съгласувани с наркотрафикантите.
Капитанът на българския кораб „Свети Николай“ Иван Станчев е бил принуден да допусне превоза на кокаина. Това съобщават изданията в Испания, където корабът беше задържан с 3 тона наркотик на борда. Те се позовават на признанията на капитана пред испанския съд.
- Реклама -
В сряда командният състав на кораба беше осъден на по 10 години затвор, а редовите моряци получиха по 6 години и 1 ден лишаване от свобода.
Капитанът първоначално е отказал да бъде замесен в трафика. Получил обаждане и заплахи за проблеми, ако не участва.
Станчев е казал пред съдиите, че не е знаел какво е количеството кокаин, но е знаел къде е била скрит. Той не е отговорил на въпроса кои от моряците са знаели за дрогата.
Кокаинът бил прехвърлен на борда на българския кораб от риболовен съд. Според материалите на делото това е кораб OS CASTRO. Самото прехвърляне е станало през нощта.
Властите в Испания се позовават на множество специални разузнавателни средства, засечени са разговори и срещи, открити са множество други доказателства, включително данни за координатите, на които кокаинът трябвало да бъде разтоварен на друг съд. Потвърдени са предварително изтеклите данни за среща на капитана с представители на наркотрафикантите, като в една от тях е участвал и друг неназован български гражданин.
Според показанията на капитана българската фирма е издавала разпореждания, които са съгласувани с наркотрафикантите.