Повече от 200 малки населени места в страната са останали без обществен автобусен транспорт заради нерегламентирани превози. Това съобщиха за БНР от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.
- Реклама -
Председателят на организацията Петър Захариев уточни, че става дума за превози на пътници по маршрути, които дублират автобусните линии, извършвани с лични автомобили, микробуси или таксита.
„Тези превози представляват нелоялна конкуренция – хора използват личните си коли и возят пътници обикновено на цената на автобусния билет. При тях няма издадени билети, няма застраховка на пътниците. Именно затова работим съвместно с Министерството на транспорта и Министерството на финансите“, обясни Захариев.
Според бившия директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски проблемът изисква нов регламент и създаване на единен контролен орган.
„В момента контролът се извършва от ИА „Автомобилна администрация“, но повечето нарушения са с бусове 8+1 места. За да се проверят ефективно, е необходимо съдействие от полицията и „Гранична полиция“. Когато обаче има съвместни акции с повече служби, често изтича информация и ефективността пада“, коментира Войновски.
Повече от 200 малки населени места в страната са останали без обществен автобусен транспорт заради нерегламентирани превози. Това съобщиха за БНР от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.
- Реклама -
Председателят на организацията Петър Захариев уточни, че става дума за превози на пътници по маршрути, които дублират автобусните линии, извършвани с лични автомобили, микробуси или таксита.
„Тези превози представляват нелоялна конкуренция – хора използват личните си коли и возят пътници обикновено на цената на автобусния билет. При тях няма издадени билети, няма застраховка на пътниците. Именно затова работим съвместно с Министерството на транспорта и Министерството на финансите“, обясни Захариев.
Според бившия директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски проблемът изисква нов регламент и създаване на единен контролен орган.
„В момента контролът се извършва от ИА „Автомобилна администрация“, но повечето нарушения са с бусове 8+1 места. За да се проверят ефективно, е необходимо съдействие от полицията и „Гранична полиция“. Когато обаче има съвместни акции с повече служби, често изтича информация и ефективността пада“, коментира Войновски.
„Заявих готовност да участвам в състезание за главен прокурор и ако бъда избран, ще разчистя прокуратурата от зависимите, некадърниците и
2 КОМЕНТАРА
Че,то в Костинброд където е на 6 км от София и а няколко села с 1 бр за деня рейс до София ,Зимата нямат по няколко месеца транспорт тези села Чибаовци,Дръмша,Дреново ,Царичана
Че,то в Костинброд където е на 6 км от София и а няколко села с 1 бр за деня рейс до София ,Зимата нямат по няколко месеца транспорт тези села Чибаовци,Дръмша,Дреново ,Царичана
А колко са и без…..лекари ,аптеки ,вода ,пътища училища……без деца без хора.
Раята я унищожават бавно и умишлено ,а тя спи в робски сън.