Продажбите на музика в Обединеното кралство са достигнали рекордно високи нива през 2024 г. благодарение на масовия стрийминг и увеличените покупки на музикални плочи на водещи изпълнители, особено на Тейлър Суифт, разкриха от браншовия орган.
Според Асоциацията за дигитални развлечения и търговия на дребно (ERA) приходите от музикални стрийминг услуги са се увеличили с почти 8% до около 2 млрд. паунда през миналата година.
Продажбите на грамофонни плочи са скочили с 10,5% до 196 млн. паунда, съобщи агенцията.
„2024 г. беше забележителна година за музиката, като стриймингът и плочите доведоха сектора до рекорди както по стойност, така и по обем. Това е зашеметяващата кулминация на завръщането на музиката, при което продажбите се увеличиха повече от два пъти от най-ниската си точка през 2013 г.“, каза главният изпълнителен директор на ERA Ким Бейли.
Най-продаваният албум във Великобритания е „The Tortured Poets Department“ на Суифт със 783 820 продадени екземпляра, включително почти 112 000 винилови копия.
Най-продаваният британски сингъл за годината е „Stick Season“ на американския певец и автор на песни Ноа Кахан. Покупките възлизат на 2 милиона.
„Продължаваме да вярваме, че цифровите и физическите канали се допълват и са жизненоважни за здравето на пазара на развлечения като цяло“, обясни Бейли.
Въпреки това много изпълнители се оплакват от липсата на хонорари от стрийминг услугите. Миналата година водещата платформа Spotify беше съдена в САЩ.
Приходите на Обединеното кралство от продажби на CD албуми достигнаха малко над 126 млн. паунда през миналата година, съобщи ERA.
Председателят на органа Линда Уокър заяви, че индустрията е „свидетел на фундаментална промяна в динамиката на развлекателния бизнес“.
„В продължение на десетилетия приходите се определяха най-вече от новите издания. През 2024 г. абонаментните продажби вече са много по-значим фактор“, добави тя.