Петокласничката, станала жертва на побой и унижение от свои съученички, признава, че живее в страх и не е сигурна дали е защитена от нови нападения.
„Враждата я има от близо две години, но бях по-малка и не смееха да ми посегнат. Започнаха тази година“, споделя момичето.
По думите ѝ повод за агресията е бил коментар срещу приятели на насилничките. Тя разказва, че когато се е опитала да разреши конфликта с думи, получила отговор:
„Аз обичам да си решавам нещата с бой, а не с думи.“
След което била повалена на земята.
Унизителното видео
Шокиращ запис, разпространен в социалните мрежи, показва как петокласничката е скубана, удряна, ритана и карана да целува обувките на свои съученички.
„Момичето, което снимаше, каза „Няма спри! Тихо“. Звъннах на мама и казах: „Мамо, биха ме и едно момиче ме чака пак да ме бие“.“
Едно от децата, станало свидетел на случилото се, се разплакало и молило нападателките да спрат.
Извинения и страхове
Няколко дни след инцидента едно от момичетата донесло бонбони на бащата на жертвата и се извинило. „Според мен са изплашени“, смята пострадалата, но признава, че се страхува от нова среща с агресивните съученички.
Реакции на семейството и обществото
Майката на момичето – Сузана Илиева – твърди, че семейството е било подложено на проверки от социалните служби.
„Аз се чувствам заплашена. Не мисля, че нашето семейство трябва да бъде проверявано, а тези на насилниците.“
Тя допълва, че директорката на училището дори не я е потърсила, за да обсъди проблема.
Радослав Иванов, който разпространил клипа, разказа, че е видял как деца пред блока гледат записа и е решил да даде гласност на случая.
„Нямам проблем, че видеото е разпространено, но не искам да се вижда моето лице. Справедливо е тези на агресивните деца да се виждат.“, заявява жертвата.
Адвокат: Законът е остарял
Адвокатът, заел се със случая, коментира, че действащият закон за противообществените прояви на непълнолетни е морално остарял.
„В него има смешни текстове, като този насилникът да се извини на жертвата.“
Случаят предизвика широк обществен отзвук и постави въпроса за реалната защита на децата от насилие в училище.