Search Suggestions
      Search Suggestions

          МОН: Прави се анализ защо се срина онлайн системата за теста по природни науки

          В двата дни от провеждането на първото онлайн изследване на уменията по природни науки в 9. клас общо около 45 000. ученици решиха теста. Подобен формат се организира за първи път в системата и цели да провери и готовността ѝ за организиране на различни изпитни формати изцяло на електронни устройства.

          Изпитът се провеждаше в два поредни дни на две отделни електронни системи, за да се тестват и различни технически решения. През предходния ден (14.10) тестът премина безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни училища, съобщиха от пресцентъра на МОН.

          В днешния ден са възникнали различни технически проблеми, които са забавили и неговото започване. В момента се прави детайлен анализ за всички постъпили сигнали от училищата.

          През вчерашния ден входът в системата се осъществяваше през генериран QR код, а в днешния – чрез въвеждане на потребителско име и парола. Това е довело до трудности при влизане и допълнително натоварване на системата.

          Днес общо над 16 500 деветокласници са преминали през теста и са го предали. Останалите около 10 хил. ученици са се отказали или са срещнали технически проблеми в хода на решаването му. За тях ще бъде организирана допълнителна дата, в която по желание могат да се явят отново на онлайн теста.

          Резултатите от теста дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

          Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

          Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.

          Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи. I БГНЕС

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          Search Suggestions
              Search Suggestions