Search Suggestions
      вторник, 23.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Терзийски: Лошото строителството на АМ „Люлин” преди 15 години е причина за срутището

          Пропуски при изграждането на АМ „Люлин” в периода 2006-2008 г., свързани както с технологията на преминаването през траншеите с разгърмяване на масива, което нарушава неговата устойчивост, така и при укрепването на откосите, са причина за срутищните процеси сега, съобщи в ефира на БНТ Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

          - Реклама -

          „Откосът, който укрепихме след срутването в събота вечерта, не е бил предвиден за укрепване и обмрежване при пускането в експлоатация на автомагистралата преди години, която днес е част от АМ „Струма“, допълни още той. АМ „Люлин” е построена при тези дадености на трасе и геология и това което трябва да правим сега е превантивно да почистваме джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения да установяваме риска от срутване, каза Терзийски.

          Председателят на АПИ припомни, че вчера около 18:30 ч. беше възстановено движението в платното за Кулата на АМ „Струма” след два дни на усилена работа на алпинистите в тежки атмосферни условия.

          Преминаването по участъка е безопасно, скатът е обрушен и изцяло е обмрежен с нова мрежа. Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно не добре изградена магистрала в онзи период, каза Терзийски и посочи, че за разлика от една къща, която ако е зле построена може да се събори и да се построи на друго място, то магистрата не може на друго място да се направи и затова се налага да се ремонтират пропуските. Терзийски обясни още, че за разлика от свлачищата срутищния процес се образува за много кратко време и това се дължи на резките температурните амплитуди и овлажняването на скатовете. Водата влиза в пукнатините замръзва, размразява се и това отключва срутищен процес, посочи той. Председателят на УС на АПИ съобщи, че в момента експертите на областните управления и поддържащите фирми извършват денонощни огледи на пътната мрежа заедно и с инспекторите на тол контрола. Там където се забележи риск от срутищен процес е разпоредено участъкът да бъде обезопасен, а при необходимост и да бъде ограничено движението по него, за да започне аварийно обрушване на ската.

          По повод започващия днес ремонт на 16,5-километровия участък от АМ „Тракия” между отбивката за АМ „Марица” и п. в. „Чирпан-Изток”, част от т. нар. „нагъната магистрала“, изградена и пусната в експлоатация в периода 2006-2007 г., Георги Терзийски посочи, че гаранционния срок по нормативна уредба за ремонтни дейности е 3 г. и той е различен от този при изграждането на нови магистрални участъци, който е 7 г. Председателят на АПИ съобщи, че предстои ремонт на участъка при 234-ти км от АМ „Тракия” в област Бургас. В отсечката от дъждовете и интензивния трафик се отвориха дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес. Възложено е изготвянето на проект за ремонт и на този участък от автомагистралата, съобщи Терзийски.

          Пропуски при изграждането на АМ „Люлин” в периода 2006-2008 г., свързани както с технологията на преминаването през траншеите с разгърмяване на масива, което нарушава неговата устойчивост, така и при укрепването на откосите, са причина за срутищните процеси сега, съобщи в ефира на БНТ Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

          - Реклама -

          „Откосът, който укрепихме след срутването в събота вечерта, не е бил предвиден за укрепване и обмрежване при пускането в експлоатация на автомагистралата преди години, която днес е част от АМ „Струма“, допълни още той. АМ „Люлин” е построена при тези дадености на трасе и геология и това което трябва да правим сега е превантивно да почистваме джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения да установяваме риска от срутване, каза Терзийски.

          Председателят на АПИ припомни, че вчера около 18:30 ч. беше възстановено движението в платното за Кулата на АМ „Струма” след два дни на усилена работа на алпинистите в тежки атмосферни условия.

          Преминаването по участъка е безопасно, скатът е обрушен и изцяло е обмрежен с нова мрежа. Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно не добре изградена магистрала в онзи период, каза Терзийски и посочи, че за разлика от една къща, която ако е зле построена може да се събори и да се построи на друго място, то магистрата не може на друго място да се направи и затова се налага да се ремонтират пропуските. Терзийски обясни още, че за разлика от свлачищата срутищния процес се образува за много кратко време и това се дължи на резките температурните амплитуди и овлажняването на скатовете. Водата влиза в пукнатините замръзва, размразява се и това отключва срутищен процес, посочи той. Председателят на УС на АПИ съобщи, че в момента експертите на областните управления и поддържащите фирми извършват денонощни огледи на пътната мрежа заедно и с инспекторите на тол контрола. Там където се забележи риск от срутищен процес е разпоредено участъкът да бъде обезопасен, а при необходимост и да бъде ограничено движението по него, за да започне аварийно обрушване на ската.

          По повод започващия днес ремонт на 16,5-километровия участък от АМ „Тракия” между отбивката за АМ „Марица” и п. в. „Чирпан-Изток”, част от т. нар. „нагъната магистрала“, изградена и пусната в експлоатация в периода 2006-2007 г., Георги Терзийски посочи, че гаранционния срок по нормативна уредба за ремонтни дейности е 3 г. и той е различен от този при изграждането на нови магистрални участъци, който е 7 г. Председателят на АПИ съобщи, че предстои ремонт на участъка при 234-ти км от АМ „Тракия” в област Бургас. В отсечката от дъждовете и интензивния трафик се отвориха дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес. Възложено е изготвянето на проект за ремонт и на този участък от автомагистралата, съобщи Терзийски.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Доц. Наталия Киселова: Политическо лицемерие е да се твърди, че има още възможности за отлагане на еврото

          "Политическо лицемерие е да се твърди, че има още възможности за отлагане на приемането на еврото. Времето, до което беше възможно да се проведе...

          Проф. Румен Гечев: Влизането в еврозоната е една от причините за високата инфлация у нас

          "Това, което се случва през последните години и месеци е, че Европа се самоубива икономически и така разчиства терена за големите американски фирми. Това каза...

          Красимира Катинчарова: Малкият и средният бизнес в България беше смачкан през последните 20 години

          "Малкият и средният бизнес в България беше смачкан през последните 20 години. Говорим и за земеделие, и за производство, и за доставчици на услуги....

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions