Search Suggestions
      вторник, 08.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Терзийски: Лошото строителството на АМ „Люлин” преди 15 години е причина за срутището

          Пропуски при изграждането на АМ „Люлин” в периода 2006-2008 г., свързани както с технологията на преминаването през траншеите с разгърмяване на масива, което нарушава неговата устойчивост, така и при укрепването на откосите, са причина за срутищните процеси сега, съобщи в ефира на БНТ Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

          - Реклама -

          „Откосът, който укрепихме след срутването в събота вечерта, не е бил предвиден за укрепване и обмрежване при пускането в експлоатация на автомагистралата преди години, която днес е част от АМ „Струма“, допълни още той. АМ „Люлин” е построена при тези дадености на трасе и геология и това което трябва да правим сега е превантивно да почистваме джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения да установяваме риска от срутване, каза Терзийски.

          Председателят на АПИ припомни, че вчера около 18:30 ч. беше възстановено движението в платното за Кулата на АМ „Струма” след два дни на усилена работа на алпинистите в тежки атмосферни условия.

          Преминаването по участъка е безопасно, скатът е обрушен и изцяло е обмрежен с нова мрежа. Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно не добре изградена магистрала в онзи период, каза Терзийски и посочи, че за разлика от една къща, която ако е зле построена може да се събори и да се построи на друго място, то магистрата не може на друго място да се направи и затова се налага да се ремонтират пропуските. Терзийски обясни още, че за разлика от свлачищата срутищния процес се образува за много кратко време и това се дължи на резките температурните амплитуди и овлажняването на скатовете. Водата влиза в пукнатините замръзва, размразява се и това отключва срутищен процес, посочи той. Председателят на УС на АПИ съобщи, че в момента експертите на областните управления и поддържащите фирми извършват денонощни огледи на пътната мрежа заедно и с инспекторите на тол контрола. Там където се забележи риск от срутищен процес е разпоредено участъкът да бъде обезопасен, а при необходимост и да бъде ограничено движението по него, за да започне аварийно обрушване на ската.

          По повод започващия днес ремонт на 16,5-километровия участък от АМ „Тракия” между отбивката за АМ „Марица” и п. в. „Чирпан-Изток”, част от т. нар. „нагъната магистрала“, изградена и пусната в експлоатация в периода 2006-2007 г., Георги Терзийски посочи, че гаранционния срок по нормативна уредба за ремонтни дейности е 3 г. и той е различен от този при изграждането на нови магистрални участъци, който е 7 г. Председателят на АПИ съобщи, че предстои ремонт на участъка при 234-ти км от АМ „Тракия” в област Бургас. В отсечката от дъждовете и интензивния трафик се отвориха дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес. Възложено е изготвянето на проект за ремонт и на този участък от автомагистралата, съобщи Терзийски.

          Пропуски при изграждането на АМ „Люлин” в периода 2006-2008 г., свързани както с технологията на преминаването през траншеите с разгърмяване на масива, което нарушава неговата устойчивост, така и при укрепването на откосите, са причина за срутищните процеси сега, съобщи в ефира на БНТ Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

          - Реклама -

          „Откосът, който укрепихме след срутването в събота вечерта, не е бил предвиден за укрепване и обмрежване при пускането в експлоатация на автомагистралата преди години, която днес е част от АМ „Струма“, допълни още той. АМ „Люлин” е построена при тези дадености на трасе и геология и това което трябва да правим сега е превантивно да почистваме джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения да установяваме риска от срутване, каза Терзийски.

          Председателят на АПИ припомни, че вчера около 18:30 ч. беше възстановено движението в платното за Кулата на АМ „Струма” след два дни на усилена работа на алпинистите в тежки атмосферни условия.

          Преминаването по участъка е безопасно, скатът е обрушен и изцяло е обмрежен с нова мрежа. Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно не добре изградена магистрала в онзи период, каза Терзийски и посочи, че за разлика от една къща, която ако е зле построена може да се събори и да се построи на друго място, то магистрата не може на друго място да се направи и затова се налага да се ремонтират пропуските. Терзийски обясни още, че за разлика от свлачищата срутищния процес се образува за много кратко време и това се дължи на резките температурните амплитуди и овлажняването на скатовете. Водата влиза в пукнатините замръзва, размразява се и това отключва срутищен процес, посочи той. Председателят на УС на АПИ съобщи, че в момента експертите на областните управления и поддържащите фирми извършват денонощни огледи на пътната мрежа заедно и с инспекторите на тол контрола. Там където се забележи риск от срутищен процес е разпоредено участъкът да бъде обезопасен, а при необходимост и да бъде ограничено движението по него, за да започне аварийно обрушване на ската.

          По повод започващия днес ремонт на 16,5-километровия участък от АМ „Тракия” между отбивката за АМ „Марица” и п. в. „Чирпан-Изток”, част от т. нар. „нагъната магистрала“, изградена и пусната в експлоатация в периода 2006-2007 г., Георги Терзийски посочи, че гаранционния срок по нормативна уредба за ремонтни дейности е 3 г. и той е различен от този при изграждането на нови магистрални участъци, който е 7 г. Председателят на АПИ съобщи, че предстои ремонт на участъка при 234-ти км от АМ „Тракия” в област Бургас. В отсечката от дъждовете и интензивния трафик се отвориха дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес. Възложено е изготвянето на проект за ремонт и на този участък от автомагистралата, съобщи Терзийски.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ЕК приветства присъединяването на България към еврозоната

          Европейската комисия приветства решението на Съвета на Европейския съюз за присъединяване на България към еврозоната, което ще се случи на 1 януари

          Петкова: Този ден нямаше да е възможен без Борисов и Горанов

          „Днешният ден е исторически за България, България постигна своя стратегическа цел именно членството си в еврозоната. Този успех е резултат от дългогодишната и упорита...

          Недялков към Борисов и Желязков: ПЪТНИЦИ СТЕ!

          “ПОЗДРАВИХ” ЕКЗЕКУТОРИТЕ на българския лев Бойко Борисов и Росен Желязков за приема в еврозоната със следния SMS: “Тирани, всуе се морите!Не се гаси туй, що...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions