Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация“, защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата“, каза в ефира на Нова телевизия омбудсманът Диана Ковачева.
- Реклама -
„Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми“, заяви още обществения защитник.
Ковачева изтъкна, че е изпратила препоръка към „Топлофикация – София“ информацията във фактурите да бъде представена по начин, който е ясен, разбираем и неподвеждащ.
„Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате“, допълни омбудсманът.
Според Диана Ковачева, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.
„Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат“, добави Ковачева.
Ковачева каза още, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация – София“ е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация“, защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата“, каза в ефира на Нова телевизия омбудсманът Диана Ковачева.
- Реклама -
„Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми“, заяви още обществения защитник.
Ковачева изтъкна, че е изпратила препоръка към „Топлофикация – София“ информацията във фактурите да бъде представена по начин, който е ясен, разбираем и неподвеждащ.
„Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате“, допълни омбудсманът.
Според Диана Ковачева, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.
„Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат“, добави Ковачева.
Ковачева каза още, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация – София“ е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.