Реконструкцията на унгарския участък от високоскоростната железопътна линия Будапеща-Белград е пред завършване. Тя трябва да заработи до края на 2025 г. или началото на 2026 г.
- Реклама -
Обновяването на унгарския участък ще струва около 800 милиарда форинта (около 2 млрд. евро), съобщи вестник „Vilagazdasag“. Министърът на транспорта Янош Ласло обясни, че проектът включва изграждането на жп линия, която ще позволи скоростта на влаковете да бъде увеличена до 160 км/ч.
Първоначалните очаквания бяха влаковете по това трасе да достигнат скорост от 200 км/ч.
Вестникът припомня, че железопътният проект Будапеща-Белград е част от по-широка стратегия за подобряване на регионалната инфраструктура и увеличаване на търговията между Европа и Азия. Линията ще осигури директна връзка с пристанището на Пирея и ще се превърне в най-бързия маршрут за трафик между Далечния изток и Западна Европа през гръцките пристанища.
„Ще сближим Будапеща и Белград толкова много, че пътуването между двата града ще бъде като пътуване между Будапеща и Виена. По този начин икономиките на двете столици ще бъдат свързани до ниво, невиждано досега. Второ, част от 100-те милиарда евро търговски оборот между Далечния изток и Европа ще се извършва чрез транспортиране на азиатски стоки с кораб до пристанищата на Югоизточна Европа, а след това с железопътен транспорт до Западна Европа. След като инвестицията приключи, тази нова железопътна линия ще бъде най-бързият маршрут между двата региона“, каза унгарският външен министър Петер Сиярто.
Реконструкцията на унгарския участък от високоскоростната железопътна линия Будапеща-Белград е пред завършване. Тя трябва да заработи до края на 2025 г. или началото на 2026 г.
- Реклама -
Обновяването на унгарския участък ще струва около 800 милиарда форинта (около 2 млрд. евро), съобщи вестник „Vilagazdasag“. Министърът на транспорта Янош Ласло обясни, че проектът включва изграждането на жп линия, която ще позволи скоростта на влаковете да бъде увеличена до 160 км/ч.
Първоначалните очаквания бяха влаковете по това трасе да достигнат скорост от 200 км/ч.
Вестникът припомня, че железопътният проект Будапеща-Белград е част от по-широка стратегия за подобряване на регионалната инфраструктура и увеличаване на търговията между Европа и Азия. Линията ще осигури директна връзка с пристанището на Пирея и ще се превърне в най-бързия маршрут за трафик между Далечния изток и Западна Европа през гръцките пристанища.
„Ще сближим Будапеща и Белград толкова много, че пътуването между двата града ще бъде като пътуване между Будапеща и Виена. По този начин икономиките на двете столици ще бъдат свързани до ниво, невиждано досега. Второ, част от 100-те милиарда евро търговски оборот между Далечния изток и Европа ще се извършва чрез транспортиране на азиатски стоки с кораб до пристанищата на Югоизточна Европа, а след това с железопътен транспорт до Западна Европа. След като инвестицията приключи, тази нова железопътна линия ще бъде най-бързият маршрут между двата региона“, каза унгарският външен министър Петер Сиярто.