Министерският съвет прие Постановление за изменение и допълнение на Наредбата за удостоверенията за електронен подпис в администрациите (НУЕПА). Целта на промените е да се уеднаквят правилата, да се повиши сигурността и да се опростят процедурите за издаване и използване на удостоверения за електронен подпис в държавната администрация.
- Реклама -
Съгласно новите правила, ще бъде задължително използването на квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) при извършване на електронни изявления от името на администрацията, както и при работа с информационни системи, регистри, бази данни и системи за електронен документооборот.
Измененията обхващат и вътрешните процедури в администрациите, които са свързани с издаването на КУКЕП. Валидирането на електронни подписи ще може да се извършва и чрез инструмента на Европейската комисия, който проверява подписите срещу доверителните списъци на всички държави членки и на трети държави с действащи споразумения с Европейския съюз.
Приетите изменения в Наредбата ще доведат до повишена правна сигурност и по-голямо доверие в предоставянето на електронни административни услуги. Очаква се и по-ефективни процеси чрез ясни и опростени правила за издаване, използване и прекратяване на КУКЕП. Също така, се намаляват административната тежест и разходите, като отпада необходимостта от поддръжката и надграждането на националния инструмент за валидиране, който досега беше администриран от Министерството на електронното управление.
Министерският съвет прие Постановление за изменение и допълнение на Наредбата за удостоверенията за електронен подпис в администрациите (НУЕПА). Целта на промените е да се уеднаквят правилата, да се повиши сигурността и да се опростят процедурите за издаване и използване на удостоверения за електронен подпис в държавната администрация.
- Реклама -
Съгласно новите правила, ще бъде задължително използването на квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) при извършване на електронни изявления от името на администрацията, както и при работа с информационни системи, регистри, бази данни и системи за електронен документооборот.
Измененията обхващат и вътрешните процедури в администрациите, които са свързани с издаването на КУКЕП. Валидирането на електронни подписи ще може да се извършва и чрез инструмента на Европейската комисия, който проверява подписите срещу доверителните списъци на всички държави членки и на трети държави с действащи споразумения с Европейския съюз.
Приетите изменения в Наредбата ще доведат до повишена правна сигурност и по-голямо доверие в предоставянето на електронни административни услуги. Очаква се и по-ефективни процеси чрез ясни и опростени правила за издаване, използване и прекратяване на КУКЕП. Също така, се намаляват административната тежест и разходите, като отпада необходимостта от поддръжката и надграждането на националния инструмент за валидиране, който досега беше администриран от Министерството на електронното управление.
Движението през граничен пункт "Кулата-Промахон" се осъществява нормално и в двете посоки, без блокади за тежкотоварни камиони. Няма опашки, а в района на пункта...
На 22 декември Европейската комисия официално одобри частично плащане на България по Националния план за възстановяване и устойчивост на стойност 1,465