Омбудсманът Велислава Делчева изпрати препоръка до председателя на Управителния съвет на Асоциацията на банките в България, Петя Димитрова, в която предлага да бъде обсъдена възможността за теглене на несеквестируеми средства от банкомат, при условие че те постъпват в рамките на месеца по сметката на гражданите с наложен запор.
- Реклама -
Тази промяна би могла значително да облекчи трудноподвижните хора, както и работещите и възрастните граждани, които в момента трябва да се придвижват до банков клон, за да получат своите средства. Според Делчева, заради съществуващите ограничения, тези хора са принудени да напускат работното си място, да използват отпуск или да молят за разрешение от работодателите си, за да получат средствата, които често са единствени за тяхното препитание.
„Към момента тези пари могат да се получават само на каса в банков клон, което създава много затруднения. Освен това, отдалечеността на клоновете и високите такси за касово теглене правят ситуацията още по-трудна за гражданите“, пояснява омбудсманът.
В момента таксите за касово теглене често са значително по-високи от тези за теглене от банкомат, като в някои случаи те достигат до 1% от сумата.
„Това има сериозно финансово отражение за длъжниците, които разполагат с доходи в размер на или под минималната работна заплата“, добавя Делчева.
Омбудсманът предлага на Асоциацията на банките в България да обсъди възможността за прилагането на нови технически и функционални решения, които да позволят по-лесно разпореждане с несеквестируемите средства, без да се нарушава съществуващото законодателство.
Омбудсманът Велислава Делчева изпрати препоръка до председателя на Управителния съвет на Асоциацията на банките в България, Петя Димитрова, в която предлага да бъде обсъдена възможността за теглене на несеквестируеми средства от банкомат, при условие че те постъпват в рамките на месеца по сметката на гражданите с наложен запор.
- Реклама -
Тази промяна би могла значително да облекчи трудноподвижните хора, както и работещите и възрастните граждани, които в момента трябва да се придвижват до банков клон, за да получат своите средства. Според Делчева, заради съществуващите ограничения, тези хора са принудени да напускат работното си място, да използват отпуск или да молят за разрешение от работодателите си, за да получат средствата, които често са единствени за тяхното препитание.
„Към момента тези пари могат да се получават само на каса в банков клон, което създава много затруднения. Освен това, отдалечеността на клоновете и високите такси за касово теглене правят ситуацията още по-трудна за гражданите“, пояснява омбудсманът.
В момента таксите за касово теглене често са значително по-високи от тези за теглене от банкомат, като в някои случаи те достигат до 1% от сумата.
„Това има сериозно финансово отражение за длъжниците, които разполагат с доходи в размер на или под минималната работна заплата“, добавя Делчева.
Омбудсманът предлага на Асоциацията на банките в България да обсъди възможността за прилагането на нови технически и функционални решения, които да позволят по-лесно разпореждане с несеквестируемите средства, без да се нарушава съществуващото законодателство.
Движението през граничен пункт "Кулата-Промахон" се осъществява нормално и в двете посоки, без блокади за тежкотоварни камиони. Няма опашки, а в района на пункта...
На 22 декември Европейската комисия официално одобри частично плащане на България по Националния план за възстановяване и устойчивост на стойност 1,465
1 коментар
Банките няма да го позволят, защото ще им паднат таксите!
Банките няма да го позволят, защото ще им паднат таксите!