Search Suggestions
      вторник, 28.10.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Нено Димов: Не е сигурна забраната за дизеловите коли

          Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили под Евро 4 от началото на 2021 г. Това заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов пред Нова.

          - Реклама -

          Тази допълнителна мярка можело и да не се приложи. Директна забрана не може да има, увери екоминистърът.

          „Всъщност, още миналата година събрах сериозна коалиция от една трета от европейските държави и възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото като говорим, че не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде намерено като решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен. За мен ограничението ще дойде от това. Когато една кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Проблемите са две – едното е замърсяването на въздуха, другото е отпадъците, които идват“.

          Нено Димов твърди, че по негова инициатива българските общинми са получили евросредства за нови тролеи и електробуси.

          „Ние успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни. Това ще помодпомогне и изграждането на една инфраструктура, за да могат да се обслужват и прочее тези електромобили…“

          Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили под Евро 4 от началото на 2021 г. Това заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов пред Нова.

          - Реклама -

          Тази допълнителна мярка можело и да не се приложи. Директна забрана не може да има, увери екоминистърът.

          „Всъщност, още миналата година събрах сериозна коалиция от една трета от европейските държави и възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото като говорим, че не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде намерено като решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен. За мен ограничението ще дойде от това. Когато една кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Проблемите са две – едното е замърсяването на въздуха, другото е отпадъците, които идват“.

          Нено Димов твърди, че по негова инициатива българските общинми са получили евросредства за нови тролеи и електробуси.

          „Ние успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни. Това ще помодпомогне и изграждането на една инфраструктура, за да могат да се обслужват и прочее тези електромобили…“

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Райнметал“ инвестира 1 милиард в завод за барут край Сопот

          На официална церемония в Министерския съвет ще бъде обявено началото на проекта за изграждане на завод за барут и боеприпаси, реализиран в партньорство между...

          Общината проверява школата на Росен Белов, родителите го защитиха

          Кметът на район „Изгрев“ разпореди незабавна проверка на дейността на Театралната работилница в читалище „Николай Хайтов“, след като актьорът Росен Белов, един от преподавателите...

          На ръба: Отнето предимство е причината за катастрофата край Харманли

          Отнемане на предимство от товарен автомобил е довело до катастрофата край Харманли вчера привечер, при която автобус с 14 пътници от енергийния комплекс „Марица...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions