„Личното ми убеждение е, че рейтинговата система е едно от най-добрите неща, които се случват в последните години. Тя спомага изключително много на учители и кандидат-студенти. Рейтинговата система е от изключителна важност и за факултетите. Емоционално факултетите очакват резултатите от рейтинга, които да могат да подобрят учението“, каза на брифинг служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов.
- Реклама -
54% от завършилите висше образование се реализираха в сфери, които дори не изискват такова. Затова е важно да се разработват механизми, които да кореспондират с пазара на труда. Към момента има постъпили данни за реализирани успехи към Министерството на образованието.
„Има по-добра реализация на завършилите“, смята министърът. Според него тази система е с важно значение, защото чрез нея могат да се реализират целите.
„Рейтинговата система сравнява 52 висши училища в рамките на 52 професионални направления на основата на десетки показатели, измерващи различни моменти на учебния процес, научната дейност, учебната среда, предлаганите социално-битови и административни услуги, престижа, регионалната значимост на висшите училища, реализацията на завършилите на пазара на труда“, поясни служебният министър.
„Рейтинговата система на висшите училища в България е една от най-добрите в света и тя е създадена с идеята да ориентира кандидат-студентите в кое висше училище и в кое професионално направление да изберат да учат, както и какви са техните перспективи за обучение и за реализация“, попълни Панов.
„Личното ми убеждение е, че рейтинговата система е едно от най-добрите неща, които се случват в последните години. Тя спомага изключително много на учители и кандидат-студенти. Рейтинговата система е от изключителна важност и за факултетите. Емоционално факултетите очакват резултатите от рейтинга, които да могат да подобрят учението“, каза на брифинг служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов.
- Реклама -
54% от завършилите висше образование се реализираха в сфери, които дори не изискват такова. Затова е важно да се разработват механизми, които да кореспондират с пазара на труда. Към момента има постъпили данни за реализирани успехи към Министерството на образованието.
„Има по-добра реализация на завършилите“, смята министърът. Според него тази система е с важно значение, защото чрез нея могат да се реализират целите.
„Рейтинговата система сравнява 52 висши училища в рамките на 52 професионални направления на основата на десетки показатели, измерващи различни моменти на учебния процес, научната дейност, учебната среда, предлаганите социално-битови и административни услуги, престижа, регионалната значимост на висшите училища, реализацията на завършилите на пазара на труда“, поясни служебният министър.
„Рейтинговата система на висшите училища в България е една от най-добрите в света и тя е създадена с идеята да ориентира кандидат-студентите в кое висше училище и в кое професионално направление да изберат да учат, както и какви са техните перспективи за обучение и за реализация“, попълни Панов.