Ландо Норис с Макларън спечели Гран При на Нидерландия, след като остана втори на старта, изпреварен от Макс Верстапен с Ред Бул, но след това британецът догони световния шампион и го изпревари за лидерството. Макс изкара 17 обиколки начело на колоната, но в началото на 18-я тур, след като Норис методично топеше аванса му, Верстапен не успя да отбие атаката на съперника си. Шарл Леклер донесе неочакван подиум на Ферари с оглед проблемите на SF-24 на “Зандвоорт” и това, че стартира шести, като успя да удържи Оскар Пиастри с другата кола на Макларън в състезание, което можеше да донесе двойна победа на британския тим. Превъзходството на Макларън със средно твърдите и твърдите гуми беше ясно изразено днес и Ландо записа втора победа тази година, като взе и най-бързата обиколка в последния тур, за да запише още една точка. А Макларън записа първа победа в Нидерландия от 1985 година насам и спря серията на Макс Верстапен и Ред Бул след три поредни победи. По-долу може да прочетете подробно как се разви състезанието.
1 обиколка – Само четирима пилоти избраха да стартират в Гран при на Нидерландия с гуми, различни от медиум. Юки Цунода, Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха със софт, а Кевин Магнусен (стартиращ от питлейна заради сменени компоненти на задвижващата система в неговия Хаас) единствен сложи хард. При изгасването на светофарите Макс Верстапен изпревари Ландо Норис, а Джордж Ръсел взе третото място от Оскар Пиастри, до когото много близо бе и Шарл Льоклер.
2 обиколка – Серхио Перес бе шести в колоната, следван от Пиер Гасли, Фернандо Алонсо, Карлос Сайнц. Ланс Строл загуби позиции и бе десети, следван от Нико Хюлкенберг и взелият две места на старта Люис Хамилтън. Верстапен отвори преднина от над 1,5 сек.
5 обиколка – Авансът на Верстапен се колебаеше между 1,3-1,6 сек пред Норис. Ръсел бе на над 1,7 сек зад пилота на Макларън, а Пиастри вървеше на под секунда зад състезателя на Мерцедес. На по-малко от секунда помежду се движеха още Льоклер и Перес.
7 обиколка – Верстапен вече имаше установен ритъм. От питуола на Ред Бул му напомниха да внимава с пързалянето по трасето, от каквото той се оплака през предходните дни.
10 обиколка – Сайнц взе осмото място от Алонсо и атакува Гасли, който се защитаваше успешно от пилота на Ферари. Хамилтън се обади по радиото, че е твърде бавен на правата. Седемкратният световен шампион вече бе 11-ти. В следващия тур Сайнц успя да изпревари Гасли за седмото място.
13 обиколка – Алекс Албон бе първият пилот, който мина през пита за смяна на гуми. Пилотът на Уилямс стартира от дъното на стартовата решетка, след като бе дисквалифициран от квалификацията заради нарушение на техническия регламент. Той сложи гуми хард.
14 обиколка – Норис обсъждаше по радиото кой план да приложи, за да се бори с Макс Верстапен, колебаейки се между „план А“ и „план Б“. Верстапен каза по радиото, че болидът му не завива в десети завой. Хамилтън вече бе десети, след като задмина и Строл.
16 обиколка – Хамилтън напредна с още място, изпреварвайки и Фернандо Алонсо. Албон записа най-бързия тур до този момент в състезанието.
17 обиколка – Норис се доближи до Верстапен на под секунда и опита да атакува пилота на Ред Бул. „Гумите ми нямат сцепление“, каза Макс по радиото.
18 обиколка – Норис атакува отново и този път изпревари Верстапен. Пилотът на Ред Бул опита да се защити, но остана зад Макларън-а. Ландо избяга на 0,7 сек напред. Норис попита какъв е планът оттук нататък и получи въпрос как се държат гумите. В крайна сметка решиха да се придържат към „план А“.
20 обиколка – Норис вече бе на 1,1 сек. Той се обади по радиото, че усеща спирачките дълги, както и че като че ли вятърът се е усилил. От Макларън провериха данните и му съобщиха, че според тяхната информация всичко със спирачките е наред.
23 обиколка – Шарл Льоклер атакува Оскар Пиастри. Пилотът на Макларън се защити, но съперникът от Ферари вървеше много близо до него. Хамилтън опита да задмине Гасли, но не успя.
24 обиколка – Преднината на Норис вече бе над 3,7 сек. „Не мога да вървя по-бързо. Колата не отговаря“, каза Верстапен по радиото. Хамилтън смени своя софт с гуми хард.
25 обиколка – Льоклер влезе в бокса и взе гуми хард. Върна се девети в колоната. Ръсел също бе извикан в пита. Разликата между Норис и Верстапен вече бе почти 5 секунди.
28 обиколка – Верстапен смени гуми, сложи хард. Смяната бе направена за 2,5 секунди. Върна се пети в колоната.
30 обиколка – Перес мина през бокса. Смяната на неговите гуми се забави и бе 4,4 секунди. Пиастри бе начело пред Сайнц, но и двамата бяха без спирания в бокса. Норис бе трети пред Верстапен, Льоклер, Ръсел, Гасли, Алонсо.
32 обиколка – Пиастри и Гасли останаха последни в топ 10 без спирания в бокса. Пилотът на Макларън водеше на 4,1 сек пред съотборника си Норис. Следваха Верстапен, Льоклер, Ръсел, Перес, Сайнц, Хамилтън, Хюлкенберг. В 33-ия тур Гасли влезе в пита. Пиастри стори същото в 34-ия.
36 обиколка – Норис бе на над 8 секунди пред Верстапен. Льоклер – на над 5 зад пилота на Ред Бул. Ръсел заемаше отново четвъртото място, следван от Пиастри, Перес, Сайнц, Хамилтън, Хюлкенберг, Магнусен.
40 обиколка – Норис бе на над 10 секунди пред Верстапен. В дъното се водеше огромна битка между Алонсо, Строл, Магнусен и Рикиардо за доближаване до топ 10.
44 обиколка – Пиастри намаляваше разликата спрямо Ръсел и я свали на 1,5 секунди. Малко след това го настигна, изпревари и тръгна да гони Льоклер.
46 обиколка – Авансът на Норис нарасна на над 12 секунди. Пиастри бе на 0,3 сек зад третия Льоклер.
49 обиколка – Хамилтън направи второ спиране в бокса. Пилотът на Мерцедес сложи гуми софт.
53 обиколка – Норис водеше уверено и изпревари Строл, който бе 12-ти, с обиколка. Авансът на англичанина пред Верстапен бе над 14 секунди. Льоклер бе на 5,7 сек зад пилота на Ред Бул. Пиастри изостана малко от Ферари-то – на малко над 1,5 сек. Рейс инженерът на Льоклер го похвали, че се е измъкнал от DRS-а на Пиастри.
57 обиколка – От Макларън попитаха Пиастри какво е поведението на гумите му. „Не е прекрасно“, отговори Пиастри. „Но ще стигна до финала.“
61 обиколка – Норис водеше в челото с близо 17 секунди аванс спрямо Верстапен. Колоната вървеше спокойно без особени събития. Льоклер продължаваше да е трети – на малко над секунда пред Пиастри. Сайнц заемаше петото място, следван от Перес, Ръсел, Хамилтън. топ 10 допълваха Гасли и Хюлкенберг.
63 обиколка – Хамилтън записа най-бързия тур в състезанието. Само той и Ръсел бяха със софт във финалния етап на надпреварата на пистата Зандвоорт.
69 обиколка – Авансът на Норис пред Верстапен достигна почти 20 секунди. Льоклер още бе на малко над секунда пред Пиастри. Следваха Сайнц, Перес, Ръсел, Хамилтън. Гасли бе девети, а Алонсо – десети.
72 об. Победа за Ландо Норис, който завърши с над 21 секунди аванс пред Макс Верстапен и трето място за Шарл Леклер с Ферари. В последния тур Ландо записа и най-бърза обиколка, която му донесе още една точка. Оскар Пиастри, Карлос Сайнц и Серхио Перес допълниха топ 6.