Search Suggestions
      четвъртък, 25.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Д-р Александър Симидчиев: Трябва да имаме Закон за спасяването на човек

          „Проблемът с това, което се нарича системата HEMS, е това, че той обединява няколко аспекта – едно е планинско спасяване, друго е водно спасяване, трето е бедствия и аварии, четвъртото е авиационно спасяване, ако самолет падне на територията на България, последното е т. нар. хеликоптерна линейка. Затова трябва да виждаме цялостната картина и тогава да посочим колко да бъдат, къде да бъдат, какъв да бъде екипажът, как да се обучава, затова не трябва само да задълбаваме в един въпрос, който се чува само напоследък – кога да дойде хеликоптерът?“

          - Реклама -

          Това заяви пред БНР д-р Александър Симидчиев, пулмолог и бивш депутат от „Демократична България“.

          „Отговор на този въпрос трябва да бъде – хеликоптер за кой район на България – за морските градове, за планинските, за труднодостъпните? Друг съществен въпрос е откъде могат да излитат и да кацат тези хеликоптери?“, пита д-р Симидчиев.

          „При сега действащото законодателство, ако не се промени законът, единствените, които имат право да кацат извън официално сертифицираните летища, са хеликоптерите на Министерство на отбраната и на МВР. Затова и виждаме толкова често да се използва единствено Спартан, а това неефективно, когато става дума за превоз само на едно лице“, обясни пулмологът.

          „Например Авиоотряд 28 е вторичен разпоредител с бюджета на Министерство на транспорта. Но ако те са към Министерство на транспорта, могат да кацат и излитат само от и на официално сертифицирани летища. А не където има пострадал човек“, уточни д-р Симидчиев.

          „Затова преди да посочваме кой да бъде хеликоптерът и колко да бъдат, трябва да помислим върху това как да организираме този процес в един смислен и синхронизиран подход, което може да стане единствено с ново законодателство, свързано с това да имаме Закон за спасяването на човек. Това да включва всички видове спасяване и да се посочи конкретно кои институции, с кои свои сили и средства могат да допринесат за спасяването“, заяви д-р Александър Симидчиев.

          „Проблемът с това, което се нарича системата HEMS, е това, че той обединява няколко аспекта – едно е планинско спасяване, друго е водно спасяване, трето е бедствия и аварии, четвъртото е авиационно спасяване, ако самолет падне на територията на България, последното е т. нар. хеликоптерна линейка. Затова трябва да виждаме цялостната картина и тогава да посочим колко да бъдат, къде да бъдат, какъв да бъде екипажът, как да се обучава, затова не трябва само да задълбаваме в един въпрос, който се чува само напоследък – кога да дойде хеликоптерът?“

          - Реклама -

          Това заяви пред БНР д-р Александър Симидчиев, пулмолог и бивш депутат от „Демократична България“.

          „Отговор на този въпрос трябва да бъде – хеликоптер за кой район на България – за морските градове, за планинските, за труднодостъпните? Друг съществен въпрос е откъде могат да излитат и да кацат тези хеликоптери?“, пита д-р Симидчиев.

          „При сега действащото законодателство, ако не се промени законът, единствените, които имат право да кацат извън официално сертифицираните летища, са хеликоптерите на Министерство на отбраната и на МВР. Затова и виждаме толкова често да се използва единствено Спартан, а това неефективно, когато става дума за превоз само на едно лице“, обясни пулмологът.

          „Например Авиоотряд 28 е вторичен разпоредител с бюджета на Министерство на транспорта. Но ако те са към Министерство на транспорта, могат да кацат и излитат само от и на официално сертифицирани летища. А не където има пострадал човек“, уточни д-р Симидчиев.

          „Затова преди да посочваме кой да бъде хеликоптерът и колко да бъдат, трябва да помислим върху това как да организираме този процес в един смислен и синхронизиран подход, което може да стане единствено с ново законодателство, свързано с това да имаме Закон за спасяването на човек. Това да включва всички видове спасяване и да се посочи конкретно кои институции, с кои свои сили и средства могат да допринесат за спасяването“, заяви д-р Александър Симидчиев.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Ситен сняг и мъгла затрудняват трафика през прохода „Шипка“

          Ситен снеговалеж и гъста мъгла усложняват трафика през прохода „Шипка“. Към момента, снежна покривка се е образувала само в най-високата част на прохода, където температурата е минус 1 градус.

          Васил Терзиев и Никола Цолов се насладиха на празничната атмосфера с коледното влакче

          Васил Терзиев и Никола Цолов споделиха празнично настроение и усмивки по време на разходка с коледното влакче пред храм-паметника "Св. Александър Невски".

          Ще се състезава ли под чужд флаг Белослава Кръстева?

          Белослава Кръстева, европейската шампионка по ускорен шах, може да бъде принудена да се състезава под чужд флаг, ако проблемите във българския шахмат продължат. Младата гросмайсторка е изправена пред риск от лишаване от участие в международни турнири и от рейтинговите си точки заради конфликта между двете шахматни федерации в България.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions