Има шанс до 2025 г да са готови още 80 км. от магистрала „Хемус“. Това обяви в ефира на Нова министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.
- Реклама -
„Строителството ще стане възможно с решение на Министерския съвет, което да санира сегашните договори, възложени по инхаус процедура“, обясни той.
„Хемус“ е показателен пример как не трябва да се строи магистрала. Довършването й беше възложено през инхаус процедури за близо 3 милиарда лева. Инхаусът е процедура, в която държавата възлага на своя фирма, която да може да изпълни строителството сама. А в случая Автомагистрали е превъзложила на други 150 фирми.
Последните 2 години и половина по „Хемус“ реално не се строи. Защото нито един министър не е имал смелостта да поеме фактите. Възможностите са държавата да поеме риска да загуби тези 3 милиарда лева или да търси начин да санира допуснатите закононарушения, така че да продължи строителството по вече сключените договори.
Най-добрият вариант е чрез едни неособено сложни законови мерки да се даде възможност да продължи строителството. Към момента цените не отговарят на пазарните условия.
Има шанс до 2025 г да са готови още 80 км. от магистрала „Хемус“. Това обяви в ефира на Нова министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.
- Реклама -
„Строителството ще стане възможно с решение на Министерския съвет, което да санира сегашните договори, възложени по инхаус процедура“, обясни той.
„Хемус“ е показателен пример как не трябва да се строи магистрала. Довършването й беше възложено през инхаус процедури за близо 3 милиарда лева. Инхаусът е процедура, в която държавата възлага на своя фирма, която да може да изпълни строителството сама. А в случая Автомагистрали е превъзложила на други 150 фирми.
Последните 2 години и половина по „Хемус“ реално не се строи. Защото нито един министър не е имал смелостта да поеме фактите. Възможностите са държавата да поеме риска да загуби тези 3 милиарда лева или да търси начин да санира допуснатите закононарушения, така че да продължи строителството по вече сключените договори.
Най-добрият вариант е чрез едни неособено сложни законови мерки да се даде възможност да продължи строителството. Към момента цените не отговарят на пазарните условия.