София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове

Пет са направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове

2 месецаОбщество 3 Кристияна Стефанова

Над 1 500 училища са избрали да имат и направление по природни науки в STEM центровете, които ще бъдат изградени по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ).

Това стана ясно на конференция в столичното 51 СУ „Елисавета Багряна“ на тема „Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки", която беше открита от министъра на образованието и науката в оставка проф. Галин Цоков. По ПВУ се отпускат средства за такъв център във всяко българско училище.

Пет са направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии. Всяко училище избира едно, няколко или всички направления в зависимост от профила и спецификата си.

“STEM обучението е един от възможните модели за интеграция на отделните дисциплини от природните науки и много училища вече работят в тази посока”, каза проф. Цоков.

По думите му възможността всяко училище да има STEM център дава шанс за промяна не само на образователната среда, а и на дизайна на обучението - съвместно преподаване и интегрирани дейности между различните природни дисциплини. В тази област ключов е и начинът на структуриране и промяна на учебното съдържание. То да е по-адаптирано към възможностите на отделните деца, а интегрираността на природните науки да бъде такава, че те да получат по-цялостна представа за света, който ги заобикаля.

В конференцията, която е под патронажа на МОН, се популяризират добри практики в преподаването на природни науки, като участниците са повече от 130. Те имат възможност да представят пред колеги от цялата страна своя опит, инструментариум, техники за стимулиране на интереса и креативността на учениците. Всеки един получава и сборник с всички споделени педагогически практики. Като признание за успешното им въвеждане министър Цоков награди с плакета на МОН директора на 51 СУ Асен Александров. /БГНЕС