Search Suggestions
      събота, 13.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕП прие по-строги правила за защита на потребителите на услуги в интернет

          По-стриктно наблюдение върху онлайн платформите и по-добра защита на потребителите на услуги в интернет предвиждат новите правила на Европейския съюз (ЕС) в областта на цифровите технологии, които бяха приети днес от Европейския парламент (ЕП), съобщи ДПА, цитирана от БТА.

          - Реклама -

          ЕП гласува с голямо мнозинство Законодателния акт за цифровите услуги (DSA) и Законодателния акт за цифровите пазари (DMA).

          Двата регламента определят ясни стандарти за начина, по който технологичните дружества функционират и предоставят услуги в ЕС.

          Законодателният акт за цифровите услуги представлява най-сериозната промяна в законодателството на ЕС в областта на цифровите технологии, отбелязва ДПА. Той определя отговорностите на технологичните и интернет компаниите. Те трябва да поставят под постоянно наблюдение своите онлайн платформи, за да не бъде публикувано на тях вредно съдържание, като дезинформационни съобщения за пандемията от Ковид-19 например. Технологичните и интернет компаниите трябва да въведат необходимите протоколи, чрез които да спират по време на кризи разпространението на публикации, които представляват опасност.

          Фирмите също така трябва да гарантират по-голяма прозрачност и отчетност на онлайн платформите, в интерес на потребителите. Например, като им предоставят ясна информация относно модерирането на съдържание или използването на алгоритми за препоръчване на съдържание, т.нар. системи за препоръчване (recommender systems). Потребителите ще могат да оспорват решения на технологичните и интернет компании, с които те са премахнали или променили съдържание.

          Забранява се използването на подвеждащи практики и на определени видове целеви реклами, сред които тези, насочени към деца.

          За много големите онлайн платформи и търсачки (с 45 милиона или повече потребители месечно), при които рисковете са най-високи, са предвидени по-строги правила. Те включват задължения за предотвратяване на системни рискове (като например разпространение на незаконно съдържание, което засяга основни човешки права, нарушава изборния процес, пирзовава към насилие или представлява заплаха за психичното здраве на потребителите).

          Много от големите интернет платформи и търсачки ще подлежат и на проверки от независими експерти. Те ще трябва да улеснят достъпа на властите и на доказаните изследователи до своите данни и алгоритми. Също така ще трябва да предоставят на потребителите възможността да не получават препоръки въз основа на профилиране.

          Законодателният акт за цифровите услуги (DSA) ще се прилага пряко в целия ЕС петнадесет месеца след влизането му в сила или от 1 януари 2024 г., (което от двете настъпи по-късно). Що се отнася до задълженията за много големите онлайн платформи и много големите онлайн търсачки, при тях регламентът ще се прилага по-рано, четири месеца след като те са били определени като такива от Комисията.

          Законодателният акт за цифровите пазари (DMA) ще започне да се прилага шест месеца след влизането му в сила. 

          По-стриктно наблюдение върху онлайн платформите и по-добра защита на потребителите на услуги в интернет предвиждат новите правила на Европейския съюз (ЕС) в областта на цифровите технологии, които бяха приети днес от Европейския парламент (ЕП), съобщи ДПА, цитирана от БТА.

          - Реклама -

          ЕП гласува с голямо мнозинство Законодателния акт за цифровите услуги (DSA) и Законодателния акт за цифровите пазари (DMA).

          Двата регламента определят ясни стандарти за начина, по който технологичните дружества функционират и предоставят услуги в ЕС.

          Законодателният акт за цифровите услуги представлява най-сериозната промяна в законодателството на ЕС в областта на цифровите технологии, отбелязва ДПА. Той определя отговорностите на технологичните и интернет компаниите. Те трябва да поставят под постоянно наблюдение своите онлайн платформи, за да не бъде публикувано на тях вредно съдържание, като дезинформационни съобщения за пандемията от Ковид-19 например. Технологичните и интернет компаниите трябва да въведат необходимите протоколи, чрез които да спират по време на кризи разпространението на публикации, които представляват опасност.

          Фирмите също така трябва да гарантират по-голяма прозрачност и отчетност на онлайн платформите, в интерес на потребителите. Например, като им предоставят ясна информация относно модерирането на съдържание или използването на алгоритми за препоръчване на съдържание, т.нар. системи за препоръчване (recommender systems). Потребителите ще могат да оспорват решения на технологичните и интернет компании, с които те са премахнали или променили съдържание.

          Забранява се използването на подвеждащи практики и на определени видове целеви реклами, сред които тези, насочени към деца.

          За много големите онлайн платформи и търсачки (с 45 милиона или повече потребители месечно), при които рисковете са най-високи, са предвидени по-строги правила. Те включват задължения за предотвратяване на системни рискове (като например разпространение на незаконно съдържание, което засяга основни човешки права, нарушава изборния процес, пирзовава към насилие или представлява заплаха за психичното здраве на потребителите).

          Много от големите интернет платформи и търсачки ще подлежат и на проверки от независими експерти. Те ще трябва да улеснят достъпа на властите и на доказаните изследователи до своите данни и алгоритми. Също така ще трябва да предоставят на потребителите възможността да не получават препоръки въз основа на профилиране.

          Законодателният акт за цифровите услуги (DSA) ще се прилага пряко в целия ЕС петнадесет месеца след влизането му в сила или от 1 януари 2024 г., (което от двете настъпи по-късно). Що се отнася до задълженията за много големите онлайн платформи и много големите онлайн търсачки, при тях регламентът ще се прилага по-рано, четири месеца след като те са били определени като такива от Комисията.

          Законодателният акт за цифровите пазари (DMA) ще започне да се прилага шест месеца след влизането му в сила. 

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Киев контраатакува: Украйна отрече готовност за буферна зона в Донбас

          Кабинетът на президента на Украйна категорично отхвърли информацията, публикувана от френския вестник „Монд“, според която Киев е готов да се съгласи на създаването на...

          Караджов поиска намесата на ЕК заради блокадите на границата с Гърция

          Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов се обърна официално към Европейската комисия по повод критичната ситуация на граничните пунктове...

          FAZ: Предрекоха на Германия 15 години икономическа криза

          Германия може да е заплашена от още 15 години икономическа криза, освен ако не бъдат приложени структурни реформи, според Тимо Волмерсхойзер, експерт в Института...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions