Технологичният гигант Meta представи партньорство с продуцентската компания за филми на ужасите Blumhouse, за да тества най-новия си инструмент за видео с изкуствен интелект.
Програмата, известна като Movie Gen, беше обявена по-рано този месец. Тя все още се разработва и вероятно ще бъде добавена към публично достъпните продукти следващата година.
Компанията обяви, че работи с режисьори от Blumhouse – известни с продуцирането на франчайзи като „Paranormal Activity“, „The Purge“ и „Insidious“ – за усъвършенстване и подобряване на инструмента.
Носителят на „Оскар“ Кейси Афлек, който също получи ранен достъп до Movie Gen, го похвали в промоционален видеоклип като „повече сътрудник, отколкото инструмент“.
Напредъкът на изкуствения интелект беше една от критичните точки по време на миналогодишната стачка на сценаристите в Холивуд. Творците се опасяват, че студиата ще използват инструменти с изкуствения интелект за създаване на сценарии или дори за заместване на актьорите.
Но основателят на Blumhouse Джейсън Блум приветства възможността да тества програмата, докато тя все още се разработва.
„Това ще бъдат мощни инструменти за режисьорите и е важно творческата индустрия да се включи в разработването им, за да сме сигурни, че те са най-подходящи за работата“, каза той.
Meta пусна и елегантен триминутен видеоклип, оформен като реклама, направена от режисьора Аниш Чаганти. В него се застъпва идеята, че Чаганти трябва да „мрази“ изкуствения интелект, защото технологията ще разруши неговата индустрия.
С помощта на Movie Gen Чаганти се върна към поредица откъси, които е заснел като младеж. В някои сцени той добави извънземни, а други направи така, че да се намира в банков трезор, а не в семейната си къща.
„Мразя изкуствения интелект, но с инструмент като този… Не знам… може би просто щях да мечтая малко повече“, казва гласът зад кадър.
Meta приветства способността на Movie Gen да създава видеоклипове със звук от кратки подсказки или снимки като „голям пробив“, въпреки че инструментът все още е ограничен до 16-секундни откъси.