Search Suggestions
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Караджов: Либерализацията на жп транспорта ще повиши качеството на услугите (ВИДЕО)

          Караджов: Либерализацията на жп транспорта ще повиши качеството на услугите (ВИДЕО)

          Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов заяви, че допускането на конкуренция в железопътния пътнически транспорт ще доведе до по-високо качество на услугата. По думите му държавата ще обяви недискриминационна конкурсна процедура, която ще позволи включването на лицензирани европейски и български превозвачи.


          Хронология на процедурата

          • До края на юли 2025 г. – ще бъде обявен търгът.
          • 30 октомври – краен срок за подаване на оферти.
          • До 30 декември – трябва да се извърши класиране и подписване на договори.
          • До 13 декември 2026 г. – новите оператори ще имат 11 месеца да се подготвят и могат да започнат работа паралелно с настоящия държавен оператор.

          Разделяне на услугата по лотове

          • Предвижда се услугата да бъде разделена на няколко региона (лотове).
          • Първоначално във всеки лот ще оперира само един превозвач със субсидия, подобно на БДЖ.
          • В дългосрочен план се цели навлизането на пазарна конкуренция и развитие на по-добри услуги, казва Караджов.

          Контрол, санкции и собственост

          • Ще се извършва контрол върху качеството на услугите.
          • При неизпълнение на договор ще се налагат тежки санкции, включително отнемане на лиценз.
          • Подвижният състав остава държавна собственост„не се прехвърля на частни компании“, увери Караджов.
          • Цените на билетите няма да се променят.

          Обществено обсъждане и реакции

          На 2 юни е публикуван Проект на условия за възлагане на обществени жп превози, който се обсъжда с всички заинтересовани страни – синдикати, експерти, политици и НПО.


          Критика от КНСБ

          Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) се обяви против разделянето на услугата на три лота.

          Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви:

          Той подчерта, че:

          • Пазарът в България е малък и по-подходящо би било единен превозвач да поеме услугата.
          • Раздробяването на субсидията между няколко компании може да създаде допълнителни затруднения.
          • „Новите влакове, които чакаме, няма да бъдат за БДЖ, а за частни компании. Не виждаме обществена необходимост от това“, каза още Димитров.

          Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов заяви, че допускането на конкуренция в железопътния пътнически транспорт ще доведе до по-високо качество на услугата. По думите му държавата ще обяви недискриминационна конкурсна процедура, която ще позволи включването на лицензирани европейски и български превозвачи.


          Хронология на процедурата

          • До края на юли 2025 г. – ще бъде обявен търгът.
          • 30 октомври – краен срок за подаване на оферти.
          • До 30 декември – трябва да се извърши класиране и подписване на договори.
          • До 13 декември 2026 г. – новите оператори ще имат 11 месеца да се подготвят и могат да започнат работа паралелно с настоящия държавен оператор.

          Разделяне на услугата по лотове

          • Предвижда се услугата да бъде разделена на няколко региона (лотове).
          • Първоначално във всеки лот ще оперира само един превозвач със субсидия, подобно на БДЖ.
          • В дългосрочен план се цели навлизането на пазарна конкуренция и развитие на по-добри услуги, казва Караджов.

          Контрол, санкции и собственост

          • Ще се извършва контрол върху качеството на услугите.
          • При неизпълнение на договор ще се налагат тежки санкции, включително отнемане на лиценз.
          • Подвижният състав остава държавна собственост„не се прехвърля на частни компании“, увери Караджов.
          • Цените на билетите няма да се променят.

          Обществено обсъждане и реакции

          На 2 юни е публикуван Проект на условия за възлагане на обществени жп превози, който се обсъжда с всички заинтересовани страни – синдикати, експерти, политици и НПО.


          Критика от КНСБ

          Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) се обяви против разделянето на услугата на три лота.

          Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви:

          Той подчерта, че:

          • Пазарът в България е малък и по-подходящо би било единен превозвач да поеме услугата.
          • Раздробяването на субсидията между няколко компании може да създаде допълнителни затруднения.
          • „Новите влакове, които чакаме, няма да бъдат за БДЖ, а за частни компании. Не виждаме обществена необходимост от това“, каза още Димитров.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Близо 164 кг хероин, предназначени за България, задържани на турско-иранската граница

          На митническия пункт Гюрбулак край град Догубеязит в Източна Турция турските власти са предотвратили опит за нелегален трафик на 163,9 килограма хероин, който е трябвало да бъде пренесен през Турция до България.

          Министерството на отбраната сключи договор за над 4000 пистолета за Сухопътните войски

          МО е подписало рамково споразумение за доставка на повече от 4000 пистолета за нуждите на Сухопътните войски, съобщи министърът на отбраната в оставка Запрянов.

          БДЖ с ново разписание и повече връзки между населените места заради празниците

          От началото на седмицата „БДЖ – Пътнически превози“ работи с ново разписание.

          27 КОМЕНТАРА

            • Stoyan Dekov Те ще се повишат преди влизането на еврото и следователно не във връзка с него 🤣.

          1. Голяма,ама голяма АЛА-БАЛА.
            ДЪРЖАВАТА ЗАКУПИ ВАГОНИ И ЛОКОМОТИВИ И ИЗВЕДНЪЖ-ХОП,ПРИВАТИЗИРАМЕ.!

          2. Айде да видим сега КОЙ ще гепи лицензите 😁🤣 Има и субсидия за гепене също😡Може и да не минава влак до ваше село но с част от вашите данъци ще ги подпомагате🤣Слушах го днес при Ризова по тъпи аргументи не бях чувала🥺Този и другия не обръснатия на външно чупят тъпомера👀

          3. БДЖ е паметник на социализма и некадърното държавно стопанисване (крадене) НЕКА ОСТАНЕ ТАКА за поколенията ….да знаят какво е държавно предприятие и колко зле може да бъде . Който му липсва соца се качва на БДЖ и си припомня 😎

          4. Тъпо мнение с крадливи мераци! ЖПТ е от национално значение и собственик и гарант трябва да бъде държавата!

              • Georgi Stoyanov Е, толкова си можете! В други държави, защо не е мащеха? Явно причините у нас са от местно естество и не ми трябват векове, за да го разбера! Зад една национална компания стои гарант само Държавата и невменявайте, че сте голям разбирач за процесите в България, защото под полата на „мащехата“ се е намърдала мафията, подкрепяна от Брюксел!

              • Nikolai Cvetanov какво да си мога , аз ли управлявам крадливото държавно БДЖ ? Какво ти е виновен Брюксел, на всеки неудачник и провален комунист ЕС му е виновен за невежеството и покъртителната некадърност и мързел. СССР са виновни, те създадоха безлична маса от мързеливи крадци и лъжци като вас , които лъжат за светлото бъдеще. И да разбирам ги нещата за разлика от вас. Частният бизнес е много по-добър за хората, но нямате капацитет да го проумеете. Научиха ви , че трябва да ви се два безплатно и станахте като местните индийци, мързеливи и необразовани ,но с претенции! Кои са мафията , комунистите и децата им…..

              • Georgi Stoyanov Ало знаещия и разбиращия, кой поддържа „комунистите“ на власт Брюксел и САЩ?! Не вменявайте невежеството си на други хора, че сте смешен и жалък с тези разсъждения! Безлична маса ли са хората изградили икономиката на България през миналия век? Къде проспахте тези години на развитие – да си изграждате тъпото его?! Не могъл да разбере израза „Е, толкова си можете“! Не ме занимайте с тъпите си прозрения! Трябва ви в големи количества витамин Е.

          5. Разпродажба ликвидация разграбване дупки в бюджета дългове мизерия ..това ЗНАЕМ че го можете! нещо друго можете ли вече се питаме?

          6. Ъъ, либерализацията на жп транспорта ще повиши само качеството и количеството на рушветите ви, господа министри на транспорта. Как не ви е срам. Проклети Костовисти.

          7. Да бе само и само да ги продадете ще донесете от девет дерета вода, както унищожихте важни за държавата ни фабрики и заводи. Яжтееее, дано ви приседне… ⁉️

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions