Search Suggestions
- Реклама -
- Реклама -
- Реклама -
Историята, която ще Ви разкажем не е нова. Тя е вариация на до болка познатата абсурдност на родното битие, описана от Станислав Стратиев през 80-те години на отминалия 20-ти век. Оказва се, че въпреки техническия прогрес, довел до опити да заселим Марс, ситуацията в България остава на нивото на това да докажеш на местните чиновници, че сакото ти от велур не е овца и не се налага да я регистрираш, за да го занесеш на шивач.
Всъщност няма значение дали става дума за преправяне на сако, за подаване на документи в каквато и да е държавна администрация, плащане на налог върху имот, кола или друго.
Важното е да се наредиш на километрична опашка, на която да чакаш с часове, след това да минеш по всички гишета- отново и отново. Така, ако имаш късмет и достатъчно търпение и не се откажеш до десетото завъртане, може и да стигнеш до щастливия край. В случая той е свързан с това да регистрираш автомобил, да си извадиш или подновиш шофьорска книжка или да свършиш успешно каквато и да било друга работа в КАТ. За битката си с аналоговата система в пътна полиция, не като изключение, а като част от правилото, разказва икономистът и IT-специалист Ивайло Мирчев.
За разлика от повечето хора у нас обаче, Ивайло Мирчев е от онези млади ентусиасти, заредени с опит отвън, които не желаят да приемат, че живеем в страна, в която никога нищо не би имало шанса да се промени. За да го докаже, решава сам да помогне на КАТ със свои идеи, за да подобрят те работата си с клиентите и да се превърнат безконечните опашки, с които всички сме свикнали, в лош спомен.
Генералното решение, водещо до извършването на услугите, предлагани от КАТ, по електронен път, както е в абсолютно всички други 26 държави от Европейския съюз, според икономистът не би струвало толкова много .
Ако все пак обаче на този етап, няма управленска воля за подобна цялостна трансформация на системата, Мирчев предлага други 19 точки с които работата на държавното учреждение да стане далеч по-ефективна. Сред тях са такива на пръв поглед прости неща като това да се купят машини за автоматично попълване на декларации и заявления, който да заменят бавното ръчното писане на тази информация от служителите, да се въведе електронно управление на фирми с по няколко автомобила, оперативките да се случват в извънработно време, за да не се бави процеса на обслужване.
Един от другите много интересни проблеми, с които се сблъсках- фирма с 10 автомобила. Управителят е получил фиш за нарушение на една от колите и е превел парите по банков път по сметката на КАТ, но те не са получени, тъй като няма синхрон между системата на КАТ и банката, което е вътрешен проблем на КАТ. Аз бях свидетел на следния случай. Рано сутринта една дама, управител на такава фирма, обясняваше на гишето, че глобата е платена от нея по банков път. Отговорът от КАТ беше: Добре, напишете една молба и ние ще разгледаме молбата, ще видим платежните и ще нулираме сумата. Жената каза:Това не е моя работа, това е Ваше задължение, което е абсолютно така.
Докато обаче някои от управляващите системата реши и положи нужните усилия, за да я реформира, тя ще си остане такава, каквато си я знаем- един все още работещ (за някои дори добре) аналогов телефон във ерата на смартфоните.
Историята, която ще Ви разкажем не е нова. Тя е вариация на до болка познатата абсурдност на родното битие, описана от Станислав Стратиев през 80-те години на отминалия 20-ти век. Оказва се, че въпреки техническия прогрес, довел до опити да заселим Марс, ситуацията в България остава на нивото на това да докажеш на местните чиновници, че сакото ти от велур не е овца и не се налага да я регистрираш, за да го занесеш на шивач.
Всъщност няма значение дали става дума за преправяне на сако, за подаване на документи в каквато и да е държавна администрация, плащане на налог върху имот, кола или друго.
Важното е да се наредиш на километрична опашка, на която да чакаш с часове, след това да минеш по всички гишета- отново и отново. Така, ако имаш късмет и достатъчно търпение и не се откажеш до десетото завъртане, може и да стигнеш до щастливия край. В случая той е свързан с това да регистрираш автомобил, да си извадиш или подновиш шофьорска книжка или да свършиш успешно каквато и да било друга работа в КАТ. За битката си с аналоговата система в пътна полиция, не като изключение, а като част от правилото, разказва икономистът и IT-специалист Ивайло Мирчев.
За разлика от повечето хора у нас обаче, Ивайло Мирчев е от онези млади ентусиасти, заредени с опит отвън, които не желаят да приемат, че живеем в страна, в която никога нищо не би имало шанса да се промени. За да го докаже, решава сам да помогне на КАТ със свои идеи, за да подобрят те работата си с клиентите и да се превърнат безконечните опашки, с които всички сме свикнали, в лош спомен.
Генералното решение, водещо до извършването на услугите, предлагани от КАТ, по електронен път, както е в абсолютно всички други 26 държави от Европейския съюз, според икономистът не би струвало толкова много .
Ако все пак обаче на този етап, няма управленска воля за подобна цялостна трансформация на системата, Мирчев предлага други 19 точки с които работата на държавното учреждение да стане далеч по-ефективна. Сред тях са такива на пръв поглед прости неща като това да се купят машини за автоматично попълване на декларации и заявления, който да заменят бавното ръчното писане на тази информация от служителите, да се въведе електронно управление на фирми с по няколко автомобила, оперативките да се случват в извънработно време, за да не се бави процеса на обслужване.
Един от другите много интересни проблеми, с които се сблъсках- фирма с 10 автомобила. Управителят е получил фиш за нарушение на една от колите и е превел парите по банков път по сметката на КАТ, но те не са получени, тъй като няма синхрон между системата на КАТ и банката, което е вътрешен проблем на КАТ. Аз бях свидетел на следния случай. Рано сутринта една дама, управител на такава фирма, обясняваше на гишето, че глобата е платена от нея по банков път. Отговорът от КАТ беше: Добре, напишете една молба и ние ще разгледаме молбата, ще видим платежните и ще нулираме сумата. Жената каза:Това не е моя работа, това е Ваше задължение, което е абсолютно така.
Докато обаче някои от управляващите системата реши и положи нужните усилия, за да я реформира, тя ще си остане такава, каквато си я знаем- един все още работещ (за някои дори добре) аналогов телефон във ерата на смартфоните.
- Реклама -
ТОП ДНЕС
ТОП 14 ДНИ
Зареждане…
Зареждане…
- Реклама -
- Реклама -
- Реклама -