,,Не е изключено корабът „Вежен“ да е повредил кабела в Балтийско море, но не вярвам това да е направено умишлено.“
- Реклама -
Това заяви капитан Александър Калчев, изпълнителен директор на Параходство „Български Морски Флот“, във връзка със задържането на българския кораб „Вежен“ в Балтийско море. Корабът е заподозрян за повреда на подводен оптичен кабел между Латвия и остров Готланд.
Какво се е случило във „фаталната“ нощ?
,,На 25 вечерта корабът „Вежен“ е плавал при изключително неблагоприятни метеорологични условия – силни ветрове със скорост над 25 м/сек, които предизвикват големи вълни. В тъмната част на денонощието оглед на кораба не е бил възможен. Рано сутринта екипажът установил, че лявата котва е била „изтекла“ (по морски термин) и е била влачена по дъното. Възможно е именно корабът да е причинил повредата, но категорично се изключва саботаж или умишлено действие от страна на екипажа.“
Сутринта на следващия ден плавателният съд е бил спрян от шведската брегова охрана, която е поискала той да влезе в техни води. Въоръжени представители са се качили на борда, като поведението им е било леко агресивно. Предстои разследване, което да установи дали именно „Вежен“ е отговорен за инцидента, коментира Калчев.
Екипажът на „Вежен“ се състои от 8 български офицери и 9 членове на изпълнителския състав от Мианмар. Корабът, който е сравнително нов (построен през 2022 година), е бил на път към Южна Америка, натоварен с торове.
Капитанът на кораба е 41-годишният Антон Атанасов.
Капитан Калчев уточни, че котвите обикновено имат стопери, които се поставят при плаване в открито море, но при бурни условия тези механизми могат да се повредят. Според него може да има проявена небрежност, но това е малко вероятно.
Подобни инциденти не са изолирани случаи, особено при очаквани лоши метеорологични условия, за които екипажът трябва да бъде подготвен.
,,Не е изключено корабът „Вежен“ да е повредил кабела в Балтийско море, но не вярвам това да е направено умишлено.“
- Реклама -
Това заяви капитан Александър Калчев, изпълнителен директор на Параходство „Български Морски Флот“, във връзка със задържането на българския кораб „Вежен“ в Балтийско море. Корабът е заподозрян за повреда на подводен оптичен кабел между Латвия и остров Готланд.
Какво се е случило във „фаталната“ нощ?
,,На 25 вечерта корабът „Вежен“ е плавал при изключително неблагоприятни метеорологични условия – силни ветрове със скорост над 25 м/сек, които предизвикват големи вълни. В тъмната част на денонощието оглед на кораба не е бил възможен. Рано сутринта екипажът установил, че лявата котва е била „изтекла“ (по морски термин) и е била влачена по дъното. Възможно е именно корабът да е причинил повредата, но категорично се изключва саботаж или умишлено действие от страна на екипажа.“
Сутринта на следващия ден плавателният съд е бил спрян от шведската брегова охрана, която е поискала той да влезе в техни води. Въоръжени представители са се качили на борда, като поведението им е било леко агресивно. Предстои разследване, което да установи дали именно „Вежен“ е отговорен за инцидента, коментира Калчев.
Екипажът на „Вежен“ се състои от 8 български офицери и 9 членове на изпълнителския състав от Мианмар. Корабът, който е сравнително нов (построен през 2022 година), е бил на път към Южна Америка, натоварен с торове.
Капитанът на кораба е 41-годишният Антон Атанасов.
Капитан Калчев уточни, че котвите обикновено имат стопери, които се поставят при плаване в открито море, но при бурни условия тези механизми могат да се повредят. Според него може да има проявена небрежност, но това е малко вероятно.
Подобни инциденти не са изолирани случаи, особено при очаквани лоши метеорологични условия, за които екипажът трябва да бъде подготвен.
Отново временна организация на движението по автомагистрала „Тракия“.
Агенция „Пътна инфраструктура“ предупреждава шофьорите, че днес между 8:00 и 18:00 ч.
Главният прокурор ще може да отменя прекратяване на наказателно производство при определени случаи. Това прие окончателно парламентарната Комисия по конституционни и правни въпроси с...
В ефира на „Контра“ по телевизия „Евроком“, икономистът и бивш министър Румен Гечев оспори легитимността на процеса по присъединяване на България към еврозоната, като...
Браво на българите.Миналата година февруари в Сопот се взриви тир със запалително вещество, което щеше да се използва за снаряди и бомби в полза на украйна, по този начин се спасиха човешки животи. Сега се крие какъв товар е имало в частния влак? Някой да си спомня да е дадена снимка на товарния? Не, колкото и да сме гледали, не дадоха нито една снимка от близо. Отново браво на българите.Така трябва. А между другото често се случва в БДЖ то да остават до късно, защото ще минавал „ядрен“ влак. Какво ли означава това „ядрен“, представете си че наистина вози нещо ядрено, след като се охранява?Нещо ме човърка, дали и този частен влак не е от така наречените „ядрен“? А вие си гласувайте за продажните ни политици, на които не им дреме за българския народ.
А братя Домусчиеви какво казват???
Про руски бандити
От кога България има морски флот? Корабите са частна собственост.
ТОВА не е ли кораба на Домуса
Кай така? Нали са ни „партньори“?
Домуса няма ли да реагира ? 😂🤣😅
Да си пуснат кабелите по дълбоко ,тези кораби да не са леки коли да заобикалят дупки
Браво на българите.Миналата година февруари в Сопот се взриви тир със запалително вещество, което щеше да се използва за снаряди и бомби в полза на украйна, по този начин се спасиха човешки животи. Сега се крие какъв товар е имало в частния влак? Някой да си спомня да е дадена снимка на товарния? Не, колкото и да сме гледали, не дадоха нито една снимка от близо. Отново браво на българите.Така трябва. А между другото често се случва в БДЖ то да остават до късно, защото ще минавал „ядрен“ влак. Какво ли означава това „ядрен“, представете си че наистина вози нещо ядрено, след като се охранява?Нещо ме човърка, дали и този частен влак не е от така наречените „ядрен“? А вие си гласувайте за продажните ни политици, на които не им дреме за българския народ.
Все на нас ли?