Search Suggestions
      Search Suggestions

          Галин Цоков: Над 1000 преподаватели са обучени за иновативните образователни технологии

          В рамките на Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ са обучени над 800 преподаватели по прилагане на компетентностния подход и около 700 по иновативни образователни технологии. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри заключителна среща по инициативата, съобщиха от пресцентъра на МОН. 

          „Много важно е, че в рамките на тази програма не само организирахме стотици обучения за преподавателите, но и благодарение на съвместната работа с висшите училища се създадоха цели наръчници, които ще се използват в следващите години – както за повишаване на квалификацията, така и при подготовката на бъдещи учители“, подчерта проф. Цоков. По думите му най-ценно е, че благодарение на тази инициатива се заздравява връзката между университетите и училищата. „Преподавателите в аулите подготвят нашите бъдещи учители, но и те се учат от вече работещите в системата, защото те дават реалния опит от живата класна стая“, допълни министърът.

          В рамките на програмата е изградена и национална мрежа от университетски центрове за иновативни образователни технологии. Създадена е и общодостъпна виртуална библиотека с много богат набор от материали – презентации, видеолекции и др., която се радва на все по-голям интерес от бъдещи и настоящи учители.

          В заключителната среща по програмата, чиито домакин бе Департамент за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас, участие взеха представители на 20 висши училища, представители на обучителните екипи, учители и др.

          Сред участниците бяха Петя Петрова, началник на РУО-Бургас, проф. д-р Христо Бозов, д.м. – ректор на Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, зам.-ректорите проф. Ирена Марковска, проф. Севдалина Турманова, експерти от МОН и др.

          Финалната конференция завърши с Кръгла маса на тема „Образователни потребности на преподавателите във висшите училища – дигитализация, квалификация, компетентности. Тенденции и перспективи пред националните програми за висшите училища“, където се изказаха мнения и предложения за създаване на нови национални програми във висшето образование.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          Search Suggestions
              Search Suggestions