Search Suggestions
      неделя, 06.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Калин Терзийски: Надигащата се вълна от мерки срещу COVID-19 ще блокира изкуството

          „Аз се дразня ужасно много от надигащата се вълна от мерки, защото те ще блокират културата. А тя е на път и бездруго да почине от някакъв зловещ, задушаващ културен ковид-19.“

          - Реклама -

          Това коментира писателят Калин Терзийски на стената си във Фейсбук, както и за offnews по повод мерките срещу COVID-19.

          „Ще се потъпчат с мръсни, дезинфекцирани ботуши и малките потрепващи пламъчета – разни мили спектакли с половин публика и разни Мариусовци, опитващи се да не се удавят в блатото на Новия Ред.“, допълни още той.

          Ето и целия коментар на писателя:

          „Колкото и да не ни се иска да повярваме – когато вършим обществена работа, ние винаги сме водени от лични мотиви.
          И отвратителното е (целият текст ще бъде пропит с ирония, така че – не се връзвайте на хиперболичните епитети), че всъщност всички знаем това много добре.
          Но се правим на ударени.
          Една приятелка, чудесна журналистка и красавица от недалечното минало, казваше: Кайо, ами ако не сме до известна степен лицемерни – ще цари непрекъсната война!
          И беше права, дявол да го вземе. Все по-права ми се струва с времето.
          Някой налага мерки. Но дълбоко в него се таи страх. Той е дебел, сърцето му понякога тупка като Джон Бонзо Бонъм в Ramble on, това е от кръвното и от стреса, ех, докога ли ще се живее така, ами ако ни тресне някой инсулт, а с тия всичките странични заболявания само един ковид ни трябва – така си казва той. Но това казване е дълбоко, дълбоко в него – той няма да признае дори пред себе си, че е дълбоко уплашен. Дълбоко уплашен за себе си човек!
          Човек се страхува за другите, защото, когато и както се страхува за себе си.
          Нека вземем един млад, свиреп, къдрокос революционер. Често революционерите са къдрокоси. В този смисъл Ленин не е никакъв революционер – той е по-скоро пътник във влак с германско (еврейско) злато, пътуващо към Петербург с цел да изкара Руската империя от войната. Та – да си представим революционера. Той стои пред група млади хора и им говори за свободата. Той е самото бясно вдъхновение. Тази негова свобода винаги съдържа в себе си и идеята за смъртта. На милия млад революционер въобще не му пука за неговата си смърт. Защо? Защото е толкова далече житейски и опитно, и емоционално, и сетивно от нея – че за него тя е най-далечното нещо на света. Тя е толкова далечна и невъзможна – че чак е желана. Като си млад – смъртта може да изглежда и като празник. И на революционера никак не му минава през главата, че неговите събратя имат майки, които са стари и смъртта на техните деца ще бъде смърт за тях. За революционера животът и смъртта са игри, които се играят с буйна страст. За неговите приятели – също. Но за майките им…
          Монтен хубаво казва: Мога да дам множество примери за страстен стремеж за опазване на живота, но няма да ми стигнат много томове, за да опиша примерите на страстен стремеж към смъртта.
          И въпреки, че смята, че тия примери са безбройни – той все пак се захваща и започва да ги дава – и така запълва цяла една глава от своите Опити. И наистина примерите му показват – във всички времена (до нашето настояще) младите хора са горяли от безумно желание да умрат. За велика кауза, за нещо по-велико от живота.
          Сега, казват, най-великото нещо е животът. Кой живот? – питаме ние. Най-великото нещо ли е животът на парализирания, изпаднал в кома човек, който няма шанс да се възстанови никога? И ние се замисляме с печал за печалбите, които реализират лекарствените компании от всички държани изкуствено живи трупове. И полутрупове. И си казваме: дали зад тая пропаганда, настояваща толкова агресивно за Живота На Всяка Цена не се крият някои нечестиви интереси?
          И така. Младият революционер има чисто лични мотиви да иска революция; и чисто лични мотиви да не се интересува от страданията на другите: той е убеден, че всички би трябвало да са като него – ентусиазирани и готови на смърт. А неговият основен мотив е надживотен: Величието.
          То понякога се нарича и Безсмъртие.
          Ето ви двата полюса: дебелият и треперещ страхливец (такъв е по старите, традиционни критерии – по новите той е дисциплиниран и адекватен гражданин) прави всичко възможно в обществото да се настанят такива порядки, каквито да обслужват неговия дебел, треперлив страх за собствения му живот. Той, естествено, рационализирайки, обличайки страха си в цяла постройка от високопарни и високоерудирани думи, обявява, че прави всичко не от страх (никой и не смее да си помисли това!) а от грижа за обществото. И в другия полюс – героят революционер – оглупял от гняв, разкъсал яката си (защото го души), готов да жертва живота на всички, включително и на тия, които никак не искат да го губят, за да отстои ценности, които сам той е решил, че са важни. Но всъщност – воден от чисто личните си мотиви: честолюбие и мания за величие (по Ескирол).
          Но вероятно – и страх от загуба на личната, в най-физически смисъл, най-интимна свобода…(припомнете си: казах – той е разкъсал даже яката си, даже тя го ограничава)
          Сега пък ще завърша и с нещо лично, за да се види, че съм донякъде честен и осъзнат човек:
          Аз се дразня ужасно много от надигащата се вълна от мерки, защото те ще блокират културата. А тя е на път и бездруго да почине от някакъв зловещ, задушаващ културен ковид-19. Ще се потъпчат с мръсни, дезинфекцирани ботуши и малките потрепващи пламъчета – разни мили спектакли с половин публика и разни Мариусовци, опитващи се да не се удавят в блатото на Новия Ред. В който лицето няма значение (има значение маската). Аз се дразня, защото аз съм човек, изтъкан от изкуство. Високопарно ви звучи? – гледайте си работата! Наистина – целият ми живот е само изкуство и то ме крепи и без него не съм жив.
          А изкуството не е изкуство, ако не се показва. И моят личен мотив да презирам мерките и взимащите тия мерки е именно този: Те ще отнемат правото ми да показвам своето изкуство. Без представяния на книги и без изложби кой ще съм аз? Един мъртвец.
          Дано е за кратко, братя и сестри. Иначе – без културата си – ние наистина много приличаме на нещо, което живее само за да печелят фармацевтичните компании от него.“

          „Аз се дразня ужасно много от надигащата се вълна от мерки, защото те ще блокират културата. А тя е на път и бездруго да почине от някакъв зловещ, задушаващ културен ковид-19.“

          - Реклама -

          Това коментира писателят Калин Терзийски на стената си във Фейсбук, както и за offnews по повод мерките срещу COVID-19.

          „Ще се потъпчат с мръсни, дезинфекцирани ботуши и малките потрепващи пламъчета – разни мили спектакли с половин публика и разни Мариусовци, опитващи се да не се удавят в блатото на Новия Ред.“, допълни още той.

          Ето и целия коментар на писателя:

          „Колкото и да не ни се иска да повярваме – когато вършим обществена работа, ние винаги сме водени от лични мотиви.
          И отвратителното е (целият текст ще бъде пропит с ирония, така че – не се връзвайте на хиперболичните епитети), че всъщност всички знаем това много добре.
          Но се правим на ударени.
          Една приятелка, чудесна журналистка и красавица от недалечното минало, казваше: Кайо, ами ако не сме до известна степен лицемерни – ще цари непрекъсната война!
          И беше права, дявол да го вземе. Все по-права ми се струва с времето.
          Някой налага мерки. Но дълбоко в него се таи страх. Той е дебел, сърцето му понякога тупка като Джон Бонзо Бонъм в Ramble on, това е от кръвното и от стреса, ех, докога ли ще се живее така, ами ако ни тресне някой инсулт, а с тия всичките странични заболявания само един ковид ни трябва – така си казва той. Но това казване е дълбоко, дълбоко в него – той няма да признае дори пред себе си, че е дълбоко уплашен. Дълбоко уплашен за себе си човек!
          Човек се страхува за другите, защото, когато и както се страхува за себе си.
          Нека вземем един млад, свиреп, къдрокос революционер. Често революционерите са къдрокоси. В този смисъл Ленин не е никакъв революционер – той е по-скоро пътник във влак с германско (еврейско) злато, пътуващо към Петербург с цел да изкара Руската империя от войната. Та – да си представим революционера. Той стои пред група млади хора и им говори за свободата. Той е самото бясно вдъхновение. Тази негова свобода винаги съдържа в себе си и идеята за смъртта. На милия млад революционер въобще не му пука за неговата си смърт. Защо? Защото е толкова далече житейски и опитно, и емоционално, и сетивно от нея – че за него тя е най-далечното нещо на света. Тя е толкова далечна и невъзможна – че чак е желана. Като си млад – смъртта може да изглежда и като празник. И на революционера никак не му минава през главата, че неговите събратя имат майки, които са стари и смъртта на техните деца ще бъде смърт за тях. За революционера животът и смъртта са игри, които се играят с буйна страст. За неговите приятели – също. Но за майките им…
          Монтен хубаво казва: Мога да дам множество примери за страстен стремеж за опазване на живота, но няма да ми стигнат много томове, за да опиша примерите на страстен стремеж към смъртта.
          И въпреки, че смята, че тия примери са безбройни – той все пак се захваща и започва да ги дава – и така запълва цяла една глава от своите Опити. И наистина примерите му показват – във всички времена (до нашето настояще) младите хора са горяли от безумно желание да умрат. За велика кауза, за нещо по-велико от живота.
          Сега, казват, най-великото нещо е животът. Кой живот? – питаме ние. Най-великото нещо ли е животът на парализирания, изпаднал в кома човек, който няма шанс да се възстанови никога? И ние се замисляме с печал за печалбите, които реализират лекарствените компании от всички държани изкуствено живи трупове. И полутрупове. И си казваме: дали зад тая пропаганда, настояваща толкова агресивно за Живота На Всяка Цена не се крият някои нечестиви интереси?
          И така. Младият революционер има чисто лични мотиви да иска революция; и чисто лични мотиви да не се интересува от страданията на другите: той е убеден, че всички би трябвало да са като него – ентусиазирани и готови на смърт. А неговият основен мотив е надживотен: Величието.
          То понякога се нарича и Безсмъртие.
          Ето ви двата полюса: дебелият и треперещ страхливец (такъв е по старите, традиционни критерии – по новите той е дисциплиниран и адекватен гражданин) прави всичко възможно в обществото да се настанят такива порядки, каквито да обслужват неговия дебел, треперлив страх за собствения му живот. Той, естествено, рационализирайки, обличайки страха си в цяла постройка от високопарни и високоерудирани думи, обявява, че прави всичко не от страх (никой и не смее да си помисли това!) а от грижа за обществото. И в другия полюс – героят революционер – оглупял от гняв, разкъсал яката си (защото го души), готов да жертва живота на всички, включително и на тия, които никак не искат да го губят, за да отстои ценности, които сам той е решил, че са важни. Но всъщност – воден от чисто личните си мотиви: честолюбие и мания за величие (по Ескирол).
          Но вероятно – и страх от загуба на личната, в най-физически смисъл, най-интимна свобода…(припомнете си: казах – той е разкъсал даже яката си, даже тя го ограничава)
          Сега пък ще завърша и с нещо лично, за да се види, че съм донякъде честен и осъзнат човек:
          Аз се дразня ужасно много от надигащата се вълна от мерки, защото те ще блокират културата. А тя е на път и бездруго да почине от някакъв зловещ, задушаващ културен ковид-19. Ще се потъпчат с мръсни, дезинфекцирани ботуши и малките потрепващи пламъчета – разни мили спектакли с половин публика и разни Мариусовци, опитващи се да не се удавят в блатото на Новия Ред. В който лицето няма значение (има значение маската). Аз се дразня, защото аз съм човек, изтъкан от изкуство. Високопарно ви звучи? – гледайте си работата! Наистина – целият ми живот е само изкуство и то ме крепи и без него не съм жив.
          А изкуството не е изкуство, ако не се показва. И моят личен мотив да презирам мерките и взимащите тия мерки е именно този: Те ще отнемат правото ми да показвам своето изкуство. Без представяния на книги и без изложби кой ще съм аз? Един мъртвец.
          Дано е за кратко, братя и сестри. Иначе – без културата си – ние наистина много приличаме на нещо, което живее само за да печелят фармацевтичните компании от него.“

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Трима задържани за шокиращото нападение на пл. „Славейков“ в София

          Три лица са задържани във връзка с непровокираното нападение на столичния площад „Славейков“, съобщава News24sofia.eu, позовавайки се на сигурни източници. Припомняме, че в социалните мрежи...

          Протест в защита на българския лев в центъра на София

          Протест в защита на българския лев се провежда днес в центъра на София, предаде репортер на БГНЕС. Протестиращите развяват български знамена и партийни флагове на...

          Габриел Вълков: Прекалените вотове на недоверие вредят на държавата и гражданите

          „Вотът на недоверие е демократичен инструмент и опозицията има право да го използва, но прекалената му употреба вреди на всеки гражданин, на държавата и...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions