петък, 20.09.24
18.8 C
София
21 C
Пловдив
20.8 C
Варна
Search Suggestions

      МЕТАВСЕЛЕНА: Новото начало на Facebook

      Американската компания Facebook променя името си на Meta. Това съобщи в четвъртък неговият основател Марк Зукърбърг на онлайн презентация.

      „Сега се казваме Мета“, каза той, добавяйки, че въпреки ребрандирането, „мисията [на компанията] остава същата – да събира хората заедно“. Логото на новата компания ще бъде знакът за безкрайност в синьо.

      Според Зукърбърг досега всички приложения и марки и това, в допълнение към едноименната социална мрежа, фото услугата Instagram и месинджърът WhatsApp, ще останат същите, но „с течение на времето потребителите няма да се нуждаят от Facebook ( като социална мрежа – ТАСС) за използване на други продукти“.

      Основателят на Facebook обясни, че новото име на корпорацията идва от гръцката дума за „след“ и показва, че компанията винаги има място за растеж. По-рано, в рамките на презентацията, той говори за концепцията за така наречената метавселена, която ще включва елементи на виртуална и добавена реалност. Като пример той демонстрира как потребителят може да участва в концерт, който се играе както на живо, така и във виртуалното пространство. В същото време почти цялото изпълнение на Зукърбърг се състоя на фона на виртуален интериор, който се промени по време на неговия час и половина история от селска къща с изглед към планините в анимирана космическа станция.

      „Метавселена“

      Новото име, замислено от компанията, е продължение на избраната от тях концепция за „метавселената“, която ще обедини цял набор от не само програми, но и устройства с добавена реалност

      Зукърбърг вижда бъдещото развитие на „метавселената“ в създаването на виртуален свят, където потребителите ще придобият свои собствени индивидуални анимирани отражения – аватари – чрез които могат да навигират във виртуалния свят, да прекарват време в игри с разширена реалност и в същото време общувайте с други потребители, приемайте или провеждайте обаждания, купувайте или рекламирайте продуктите си, събирайте се във виртуални чат стаи.

      Част от тази програма ще бъдат очила с добавена реалност, нови гласови интерфейси, системи за управление с жестове, технологии за интелигентен контрол на джаджи около потребителя и др. Компанията също така възнамерява да похарчи около 150 милиона долара за „потапящо обучение“ за създателите на съдържание, за да могат да овладеят всички нови инструменти за взаимодействие в разширената реалност.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ