Search Suggestions
      събота, 20.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          РЕМОНТ НА РЕМОНТА: Почти готов участък на трамвайно трасе ще се строи наново

          Почти готов участък от трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ бе съборен и строителството започна отначало, заради положен „неподходящ материал.

          - Реклама -

          Работата между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ беше спряна и изградените основи на стоманобетонния релсов път бяха отстранени.

          Стартирал е ремонт на ремонта, наречен „предизвикана корекция“ в обяснение на сектор „Обществено строителство“ на Столична община.

          На 10 април 2021-ва започна обновяването на трасето и в този участък първо е положено покритие от геотекстил, а отгоре са изсипани стотици тонове баластра.

          Тя е трамбована и валирана с валяци няколко пъти и тогава строителният надзор установява, че не е трябвало да се положи точно този вид геотекстил.

          Строителството в участъка е спряно за шест месеца според общинския съветник Калоян Паргов от БСП.

          През ноември багери започват отново да копаят, за да изгребат трамбованата баластра заедно с грешната подложка, а след това всичко започва отначало.

          Паргов, който е зам.-председател на комисията по транспорт на общинския съвет, отправя писмено питане към кмета Йорданка Фандъкова на 29 ноември – какво е предизвикало ремонта на ремонта и „тази корекция колко струва и кой ще я плати“.

          Отговорът е даден преди няколко дни, на 9 февруари.

          „Корекцията е предизвикана от грешка на фирмата-изпълнител като е вложен неподходящ материал (геотекстил). Указано е да се отстрани и да се замени с необходимия такъв“, обясняват от екипа на столичния кмет.

          Не става ясно защо надзорът не е видял грешния геотекстил преди отгоре му да се изсипят стотици тонове баластра и тя да се трамбова многократно.

          Корекция струва 18 900 лева, твърдят от Столична община, и щяла да е за сметка на изпълнителя.

          Обществената поръчка е на стойност 40.5 млн.лева и е за цялостна подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км.

          Поръчката беше спечелена от „ВДХ“ АД, което е новото име на свързваната с Делян Пеевски „Водстрой 98“.

          По този договор обновяването на 1 км излиза 2.53 млн.лева.

          Коригираният участък между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ е около 1 км.

          Целият ремонт трябва да приключи за две години – на 10 април 2023 г., като дейностите са разделени на два етапа: първият обхваща частта от Съдебната палата до жк „Бъкстон“, а вторият е продължението до Княжево и е планирано да започне тази пролет.

          Почти готов участък от трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ бе съборен и строителството започна отначало, заради положен „неподходящ материал.

          - Реклама -

          Работата между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ беше спряна и изградените основи на стоманобетонния релсов път бяха отстранени.

          Стартирал е ремонт на ремонта, наречен „предизвикана корекция“ в обяснение на сектор „Обществено строителство“ на Столична община.

          На 10 април 2021-ва започна обновяването на трасето и в този участък първо е положено покритие от геотекстил, а отгоре са изсипани стотици тонове баластра.

          Тя е трамбована и валирана с валяци няколко пъти и тогава строителният надзор установява, че не е трябвало да се положи точно този вид геотекстил.

          Строителството в участъка е спряно за шест месеца според общинския съветник Калоян Паргов от БСП.

          През ноември багери започват отново да копаят, за да изгребат трамбованата баластра заедно с грешната подложка, а след това всичко започва отначало.

          Паргов, който е зам.-председател на комисията по транспорт на общинския съвет, отправя писмено питане към кмета Йорданка Фандъкова на 29 ноември – какво е предизвикало ремонта на ремонта и „тази корекция колко струва и кой ще я плати“.

          Отговорът е даден преди няколко дни, на 9 февруари.

          „Корекцията е предизвикана от грешка на фирмата-изпълнител като е вложен неподходящ материал (геотекстил). Указано е да се отстрани и да се замени с необходимия такъв“, обясняват от екипа на столичния кмет.

          Не става ясно защо надзорът не е видял грешния геотекстил преди отгоре му да се изсипят стотици тонове баластра и тя да се трамбова многократно.

          Корекция струва 18 900 лева, твърдят от Столична община, и щяла да е за сметка на изпълнителя.

          Обществената поръчка е на стойност 40.5 млн.лева и е за цялостна подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км.

          Поръчката беше спечелена от „ВДХ“ АД, което е новото име на свързваната с Делян Пеевски „Водстрой 98“.

          По този договор обновяването на 1 км излиза 2.53 млн.лева.

          Коригираният участък между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ е около 1 км.

          Целият ремонт трябва да приключи за две години – на 10 април 2023 г., като дейностите са разделени на два етапа: първият обхваща частта от Съдебната палата до жк „Бъкстон“, а вторият е продължението до Княжево и е планирано да започне тази пролет.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Голяма промяна: Българите сами ще избират срока на валидност на личните си карти

          Българските граждани получават правото сами да определят срока на валидност на своите лични карти, като избират между 5 и 10 години. Тази ключова промяна...

          ПП: Директорът на 138-о училище не е наш член, а кариерата му е започнала с кмет на ГЕРБ

          От „Продължаваме Промяната“ излязоха с официална позиция, в която категорично отхвърлят опитите партията да бъде обвързана с директора на 138-о училище в София. Според...

          Движение „Трети март“ припозна Румен Радев за свой неформален лидер и се готви за избори

          Политическото движение „Трети март“ официално обяви президента Румен Радев за свой „неформален лидер“. Това стана ясно от изявление на председателя на формацията Тихомир Атанасов...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions