„Потребителят трябва да е сигурен, че ще е защитен. Търговците сравнително добре спазват правата на потребителите, установени са 12 нарушения от общо 328 проверки, което е около от 3% до 5%. Нарушенията са предимно с обявяване на цените или не са обявени коректно, необявени намаления. Законът е пределно ясен как се посочва намаление на цена“, заяви Игнат Арсенов, главен директор в дирекция „Контрол на пазара“ от Комисията за защита на потребителите.
- Реклама -
„На фона на инфлацията може да се каже, че подготовката за учебната година ще е по-скъпа от предишни години. Не е правена точна статистика колко ще струва, дори да са поскъпнали потребителите трябва да са строго информирани. Нашата кампания е родителите да не лишават своите деца заради поскъпването на цените, проверявани са магазини за дрехи, обувки, тържища. Обхванали сме възможно най-широк кръг от стоки в нашето изследване“, допълни той.
„Трябва да знаем, че е нормална търговска практика да има намаления. Не всички потребители са длъжни да следят цените. Цената може да бъде намалена само от тази цена, която е била 1 месец точно преди намалението. Тоест, която се взима за предишна, за намалена, е тази, която е от 1 август до 1 септември“, посочи Арсенов.
„Потребителят трябва да е сигурен, че ще е защитен. Търговците сравнително добре спазват правата на потребителите, установени са 12 нарушения от общо 328 проверки, което е около от 3% до 5%. Нарушенията са предимно с обявяване на цените или не са обявени коректно, необявени намаления. Законът е пределно ясен как се посочва намаление на цена“, заяви Игнат Арсенов, главен директор в дирекция „Контрол на пазара“ от Комисията за защита на потребителите.
- Реклама -
„На фона на инфлацията може да се каже, че подготовката за учебната година ще е по-скъпа от предишни години. Не е правена точна статистика колко ще струва, дори да са поскъпнали потребителите трябва да са строго информирани. Нашата кампания е родителите да не лишават своите деца заради поскъпването на цените, проверявани са магазини за дрехи, обувки, тържища. Обхванали сме възможно най-широк кръг от стоки в нашето изследване“, допълни той.
„Трябва да знаем, че е нормална търговска практика да има намаления. Не всички потребители са длъжни да следят цените. Цената може да бъде намалена само от тази цена, която е била 1 месец точно преди намалението. Тоест, която се взима за предишна, за намалена, е тази, която е от 1 август до 1 септември“, посочи Арсенов.