Search Suggestions
      понеделник, 25.08.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Витанов: Недостигът на шофьори подтиква към промени в новите транспортни правила в Европа

          Европейската комисия иска да насърчи пазара на труда чрез пакета с промени, свързани с движението по пътищата. Това заяви пред БНР евродепутатът Петър Витанов. Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП говори и за предимствата, които ще даде дигиталната книжка за цяла Европа, както и възможността на 17-годишните да карат с придружител, ако са взели шофьорския си изпит. Витанов е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент и ще участва активно в изработването на новото законодателство.

          - Реклама -

          Петър Витанов обърна внимание, че има остър дефицит на шофьори на камиони в Европейския съюз, което поставя под въпрос веригите на доставки.

           „Няма шофьори. Дори след пакета „Мобилност“, когато бяха предприети рестриктивните мерки, никой по пътищата на Европа не контролира дали те се спазват, защото просто няма шофьори. Ако санкционират източноевропейските шофьори, няма кой да кара стока по магазините“, коментира Витанов и напомни кризата с празните рафтове във Великобритания.

          Свалянето на възрастовата граница за шофьорите до 17 години, се прави с цел попълване на свободните места на пазара на труда. В момента в Европа има недостиг на половин милион шофьори.

          „В много страни в Европа правото да шофираш тежкотоварен автомобил се придобива на 21-годишна възраст, докато правото да пилотираш самолет с 200 души на борда – на 18, което е не само дискриминационно, но и доста нелогично“, добави Витанов.

          Заради това едно от предложенията е да може тестовете да се полагат още на 17 години, но тогава водачите ще могат да шофират единствено с придружител до навършване на 18.

           „По този начин на пътя ще има доста по-подготвени шофьори, защото сегашните млади водачи представляват съществен процент от причинителите на тежки пътно-транспортни произшествия“, коментира евродепутатът.

          Дигиталната книжка ще даде много предимства, но и ще възпрепятства редица тежки нарушения и злоупотреби.

          „Когато Семерджиев предизвика жестоката катастрофа с двама убити в центъра на София, се разбра, че е карал с швейцарска книжка. Впоследствие тя също се оказа фалшива, но това говори за една практика – нарушителите да си вадят чужди книжки и когато отнемат тази в страната им, да карат с друга. Когато имаме единна информационна система и българската книжка е като германската или френската, и в нея се отразяват нарушенията от цяла Европа, тази практика става невъзможна. А ако си благонадежден шофьор, то предимствата са много, защото системата реално ще ти помага да набавиш необходимите ти документи, да смениш книжката си, да удължиш нейната валидност и други“, коментира още Витанов.

          Тепърва ще се обсъждат и вариантите дали да има възрастови ограничения за шофиране и какви тестове и прегледи трябва да минават възрастните водачи, за да не представляват опасност на пътя. Ще се коментират и механизмите на обучение за новите технологии в транспорта, за които трябва да придобият компетентност новите шофьори. Според Петър Витанов до година и половина новото законодателство ще стане факт и европейците ще карат по нови правила.

           

           

          Европейската комисия иска да насърчи пазара на труда чрез пакета с промени, свързани с движението по пътищата. Това заяви пред БНР евродепутатът Петър Витанов. Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП говори и за предимствата, които ще даде дигиталната книжка за цяла Европа, както и възможността на 17-годишните да карат с придружител, ако са взели шофьорския си изпит. Витанов е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент и ще участва активно в изработването на новото законодателство.

          - Реклама -

          Петър Витанов обърна внимание, че има остър дефицит на шофьори на камиони в Европейския съюз, което поставя под въпрос веригите на доставки.

           „Няма шофьори. Дори след пакета „Мобилност“, когато бяха предприети рестриктивните мерки, никой по пътищата на Европа не контролира дали те се спазват, защото просто няма шофьори. Ако санкционират източноевропейските шофьори, няма кой да кара стока по магазините“, коментира Витанов и напомни кризата с празните рафтове във Великобритания.

          Свалянето на възрастовата граница за шофьорите до 17 години, се прави с цел попълване на свободните места на пазара на труда. В момента в Европа има недостиг на половин милион шофьори.

          „В много страни в Европа правото да шофираш тежкотоварен автомобил се придобива на 21-годишна възраст, докато правото да пилотираш самолет с 200 души на борда – на 18, което е не само дискриминационно, но и доста нелогично“, добави Витанов.

          Заради това едно от предложенията е да може тестовете да се полагат още на 17 години, но тогава водачите ще могат да шофират единствено с придружител до навършване на 18.

           „По този начин на пътя ще има доста по-подготвени шофьори, защото сегашните млади водачи представляват съществен процент от причинителите на тежки пътно-транспортни произшествия“, коментира евродепутатът.

          Дигиталната книжка ще даде много предимства, но и ще възпрепятства редица тежки нарушения и злоупотреби.

          „Когато Семерджиев предизвика жестоката катастрофа с двама убити в центъра на София, се разбра, че е карал с швейцарска книжка. Впоследствие тя също се оказа фалшива, но това говори за една практика – нарушителите да си вадят чужди книжки и когато отнемат тази в страната им, да карат с друга. Когато имаме единна информационна система и българската книжка е като германската или френската, и в нея се отразяват нарушенията от цяла Европа, тази практика става невъзможна. А ако си благонадежден шофьор, то предимствата са много, защото системата реално ще ти помага да набавиш необходимите ти документи, да смениш книжката си, да удължиш нейната валидност и други“, коментира още Витанов.

          Тепърва ще се обсъждат и вариантите дали да има възрастови ограничения за шофиране и какви тестове и прегледи трябва да минават възрастните водачи, за да не представляват опасност на пътя. Ще се коментират и механизмите на обучение за новите технологии в транспорта, за които трябва да придобият компетентност новите шофьори. Според Петър Витанов до година и половина новото законодателство ще стане факт и европейците ще карат по нови правила.

           

           

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Карийе окончателно остава джамия: турски съд отхвърли жалбите срещу решението на Ердоган

          Ислямисткият режим на Реджеп Тайип Ердоган продължава политиката си по връщане на исторически музеи в статут на джамии – символичен акт, насочен към консервативния...

          Хиляди в Атина на протест: „Газа стои непоклатима“

          Хиляди демонстранти изпълниха площада Синтагма в Атина в знак на солидарност с палестинците, изправени пред израелската офанзива в обсадената Газа, предаде Анадолската агенция. Протестиращите носеха...

          Франция привиква американския посланик Чарлз Кушнер заради критиките му към борбата срещу антисемитизма

          Франция обяви, че ще повика американския посланик Чарлз Кушнер за обяснения след писмото му до президента Еманюел Макрон, в което обвинява правителството в недостатъчни...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions