„Има път – събират се тол такси. Няма път – не се събират. България единствена в ЕС облага цялата второкласна пътна мрежа. У нас основно се облага не основно транзитният трафик, а българският потребител“,
посочи той.
„В Сърбия се облагат само и единствено автомагистралите. У нас се събират на по-малка територия повече пари, отколкото Сърбия, през която транзитният трафик е доста силен. Въпросът е къде са парите“,
подчерта Димитров.
От транспортния бранш настояват за отлагане на вдигането на таксите от 1 април, а след това – да бъде обсъдено как тежестта да бъде изнесена към транзитния трафик.
„Часовникът тиктака„, предупреди Димитров и заяви, че Толсистемата трябва да е в Министерството на транспорта. Според него тя не функционира добре.
„Питам как става, при положение, че България е опасана с камери? Как е възможно тази тол система, с такива инвестиции, по такъв елементарен начин да бъде излъгана?
„През последните години се наблюдава ръст на регистрираните транспортни фирми“, каза още той. Според него контролът не е работа на браншовите организации, а на държавата, която с толсистемата е създала хаос в транспортния сектор и трябва да си го оправи.
Като изрази подозрения, че „някой има интерес„, Димитров допълни, че „никой не се е напрегнал“ да търси сорскодовете на тази система, за които преди повече от година беше обявено, че липсват.
Транспортният бранш е в протестна готовност. Причината – планираното увеличаване на толтаксите с 10% от началото на април и с още 10% от 1 септември.
„Нямаме нищо против толсистемата, обаче се събират пари за услуга, която се предоставя“
- Реклама -
заяви пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
„Има път – събират се тол такси. Няма път – не се събират. България единствена в ЕС облага цялата второкласна пътна мрежа. У нас основно се облага не основно транзитният трафик, а българският потребител“,
посочи той.
„В Сърбия се облагат само и единствено автомагистралите. У нас се събират на по-малка територия повече пари, отколкото Сърбия, през която транзитният трафик е доста силен. Въпросът е къде са парите“,
подчерта Димитров.
От транспортния бранш настояват за отлагане на вдигането на таксите от 1 април, а след това – да бъде обсъдено как тежестта да бъде изнесена към транзитния трафик.
„Часовникът тиктака„, предупреди Димитров и заяви, че Толсистемата трябва да е в Министерството на транспорта. Според него тя не функционира добре.
„Питам как става, при положение, че България е опасана с камери? Как е възможно тази тол система, с такива инвестиции, по такъв елементарен начин да бъде излъгана?
„През последните години се наблюдава ръст на регистрираните транспортни фирми“, каза още той. Според него контролът не е работа на браншовите организации, а на държавата, която с толсистемата е създала хаос в транспортния сектор и трябва да си го оправи.
Като изрази подозрения, че „някой има интерес„, Димитров допълни, че „никой не се е напрегнал“ да търси сорскодовете на тази система, за които преди повече от година беше обявено, че липсват.