Search Suggestions
      вторник, 20.05.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Освен увеличение: КНСБ искат нови условия на труд, работно време, почивки и отпуски

          За да бъдат увеличени работните заплати в столичния градски транспорт с 300 лева, до края на годината трябва да разполагаме с общо 41,5 милиона лева, а ще бъдат осигурени 47. Това каза вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов, който поведе протестите в последните дни, предава NOVA. 

          - Реклама -

          След шестдневна стачка за по-високи възнаграждения наземният градски транспорт в София възстанови движението си поетапно от вечерта на 19 май. До това решение на синдикати и работници се стигна, след като държавата отпусна 15 млн. лева за четирите общински транспортни дружества.

          С отпуснатите от кабинета средства до края на годината трябва да бъдат изпълнени исканията на синдикатите за повишение на заплатите, но това как ще се разпределят парите, ще реши Столичната община. Смята се, че ще бъдат удовлетворени исканията на служителите за увеличение с 300 лв. на основната заплата за всички в четирите транспортни дружества в столицата, считано от април.

          „Всички професии в градския транспорт заслужават достойни доходи, защото полагат неимоверни усилия, за да съществува системата. Всеки трябва да получи много повече, отколкото е взимал досега. Не мога да коментирам възнагражденията на ръководителите на столичните транспортни дружества, те не са обект на нашите протести. Би трябвало да получат увеличение, заедно със служителите. Синдикатите сме имали контакт с тях, уведомили сме, че служителите няма да изпълняват трудовите си задължения поради опасност за здравето заради условията на труд. Ръководителите на дружествата не са предлагали решения. От исканията на служителите само 2/3 са постигнати. Предстои да се преговаря за подобряване на условията на труд, управление на работното време, почивки и отпуски. Извънредният труд трябва да е максимум 30 часа месечно, макар по начало да е забранен“, коментира Капитанов.

          Според синдикалиста заплатите в градския транспорт на по-малките населени места са по-ниски, но и цените на продуктите там са по-ниски, а с това и напрежението в работещите. „Заплатата във Варна е около 1700 лева без извънреден труд“, разкри той. 

          Капитанов сравни и възнагражденията на служителите в градкия транспорт и на обществените медии, като заяви, че вторите са с 15-20% по-ниски.

          За да бъдат увеличени работните заплати в столичния градски транспорт с 300 лева, до края на годината трябва да разполагаме с общо 41,5 милиона лева, а ще бъдат осигурени 47. Това каза вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов, който поведе протестите в последните дни, предава NOVA. 

          - Реклама -

          След шестдневна стачка за по-високи възнаграждения наземният градски транспорт в София възстанови движението си поетапно от вечерта на 19 май. До това решение на синдикати и работници се стигна, след като държавата отпусна 15 млн. лева за четирите общински транспортни дружества.

          С отпуснатите от кабинета средства до края на годината трябва да бъдат изпълнени исканията на синдикатите за повишение на заплатите, но това как ще се разпределят парите, ще реши Столичната община. Смята се, че ще бъдат удовлетворени исканията на служителите за увеличение с 300 лв. на основната заплата за всички в четирите транспортни дружества в столицата, считано от април.

          „Всички професии в градския транспорт заслужават достойни доходи, защото полагат неимоверни усилия, за да съществува системата. Всеки трябва да получи много повече, отколкото е взимал досега. Не мога да коментирам възнагражденията на ръководителите на столичните транспортни дружества, те не са обект на нашите протести. Би трябвало да получат увеличение, заедно със служителите. Синдикатите сме имали контакт с тях, уведомили сме, че служителите няма да изпълняват трудовите си задължения поради опасност за здравето заради условията на труд. Ръководителите на дружествата не са предлагали решения. От исканията на служителите само 2/3 са постигнати. Предстои да се преговаря за подобряване на условията на труд, управление на работното време, почивки и отпуски. Извънредният труд трябва да е максимум 30 часа месечно, макар по начало да е забранен“, коментира Капитанов.

          Според синдикалиста заплатите в градския транспорт на по-малките населени места са по-ниски, но и цените на продуктите там са по-ниски, а с това и напрежението в работещите. „Заплатата във Варна е около 1700 лева без извънреден труд“, разкри той. 

          Капитанов сравни и възнагражденията на служителите в градкия транспорт и на обществените медии, като заяви, че вторите са с 15-20% по-ниски.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Общински съветници поискаха ЦГМ да компенсира хората с абонаменти карти заради стачката

          За предложение как да бъдат компенсирани притежателите на абонаментни карти в София, които не са ги ползвали през шестте дни на стачка в наземния...

          Домашен арест за шофьор с кокаин в кръвта, причинил смърт на АМ „Марица“

          Окръжният съд в Хасково постанови "домашен арест" за 20-годишния Асен Асенов, обвинен в причиняване на смърт по непредпазливост при катастрофа, след като шофирал под...

          Кристиян Достинов: Хората с право имат опасения, че ще плащаме дълговете на другите държави в ЕС

          "Хората с право имат опасения, че ще плащаме дълговете на другите държави в ЕС." Това каза преподавателят по национална сигурност и икономика Кристиян Достинов, който...

          19 КОМЕНТАРА

          1. Що си не останат у дома и пак да им плащаме! И ние гражданите искаме да не пушат в автобусите и да не закъсняват и да не избързват и да спират на всички спирки ама нема….

          2. Как стачката бе прекръстена на гражданско неподчинение? И каква е разликата? В това, че хем не си изпълниха служебните задължения, хем ще им платят за това.

          3. Да направят билетчето 10 лева, а заплатите 10 000 лева! Шофьори може и да се намерят, ама пътници – едва ли!

          4. Правилно фишкат се разни демократи,атлантици че сме били европейци,влизали сме били в клуба на богатите били сме франкофони,англофили ,презират руснаците и ги наричат,,Ватенки,, и в същото време нашият народ работи и живее в средновековието.Аз съм от Плевен но като видях ремонтната база на тролейте в София се ужасих ,прилича на кочина то не е за хора.Как да разбираме че ватманите и контролата тичат по нужда в храстите.Неможе 500 човека да са европейци а другите крепостни.

          5. Няма изненада. Условията на работа са ужасни и винаги са били основно искане на работещите в СГТ.

          6. Назначете си шофьори. Ако трябва украинци и индийци да карат. Щом Алибегов и Кирил Добре могат да си назначават по хотели чужденци да може и в градски транспорт

            • Atanas Grigorov Накрая ще останат 100000човека олигарси и ще трябва да си назначат,,Народ,,Нормално ли е в Столицата на ,,европейска,, държава ватманите и контролата да тичат понужда в храстите?

          7. Т.е.дадоха пари от общия джоб, а някъде, даже липсва транспорт! И защо трябва да плащат тези, които не ползват софийския транспорт, а няма реформи и увеличение на цената на билета?Т. е. аз, която не съм от София, ще платя допълнителната заплата, като нито ползвам транспорта,, нито съм съгласна точно на тази общинска фирма да давате част от данъците ми!Да живеят гратисчиите!

          8. Ха ха ха нали няма инфлация за какво увеличение става въпрос трябва да се намалят заплатите най-малко със 500лева!!!🤣😂🤣

          9. Билетите ще бъдат най- малко 2,3 евро . Така е в Европа.
            Разликата е, че транспорта е като в трети страни. Даже и по-зле!

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions