Search Suggestions
      четвъртък, 27.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Витанов: Недостигът на шофьори подтиква към промени в новите транспортни правила в Европа

          Европейската комисия иска да насърчи пазара на труда чрез пакета с промени, свързани с движението по пътищата. Това заяви пред БНР евродепутатът Петър Витанов. Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП говори и за предимствата, които ще даде дигиталната книжка за цяла Европа, както и възможността на 17-годишните да карат с придружител, ако са взели шофьорския си изпит. Витанов е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент и ще участва активно в изработването на новото законодателство.

          - Реклама -

          Петър Витанов обърна внимание, че има остър дефицит на шофьори на камиони в Европейския съюз, което поставя под въпрос веригите на доставки.

           „Няма шофьори. Дори след пакета „Мобилност“, когато бяха предприети рестриктивните мерки, никой по пътищата на Европа не контролира дали те се спазват, защото просто няма шофьори. Ако санкционират източноевропейските шофьори, няма кой да кара стока по магазините“, коментира Витанов и напомни кризата с празните рафтове във Великобритания.

          Свалянето на възрастовата граница за шофьорите до 17 години, се прави с цел попълване на свободните места на пазара на труда. В момента в Европа има недостиг на половин милион шофьори.

          „В много страни в Европа правото да шофираш тежкотоварен автомобил се придобива на 21-годишна възраст, докато правото да пилотираш самолет с 200 души на борда – на 18, което е не само дискриминационно, но и доста нелогично“, добави Витанов.

          Заради това едно от предложенията е да може тестовете да се полагат още на 17 години, но тогава водачите ще могат да шофират единствено с придружител до навършване на 18.

           „По този начин на пътя ще има доста по-подготвени шофьори, защото сегашните млади водачи представляват съществен процент от причинителите на тежки пътно-транспортни произшествия“, коментира евродепутатът.

          Дигиталната книжка ще даде много предимства, но и ще възпрепятства редица тежки нарушения и злоупотреби.

          „Когато Семерджиев предизвика жестоката катастрофа с двама убити в центъра на София, се разбра, че е карал с швейцарска книжка. Впоследствие тя също се оказа фалшива, но това говори за една практика – нарушителите да си вадят чужди книжки и когато отнемат тази в страната им, да карат с друга. Когато имаме единна информационна система и българската книжка е като германската или френската, и в нея се отразяват нарушенията от цяла Европа, тази практика става невъзможна. А ако си благонадежден шофьор, то предимствата са много, защото системата реално ще ти помага да набавиш необходимите ти документи, да смениш книжката си, да удължиш нейната валидност и други“, коментира още Витанов.

          Тепърва ще се обсъждат и вариантите дали да има възрастови ограничения за шофиране и какви тестове и прегледи трябва да минават възрастните водачи, за да не представляват опасност на пътя. Ще се коментират и механизмите на обучение за новите технологии в транспорта, за които трябва да придобият компетентност новите шофьори. Според Петър Витанов до година и половина новото законодателство ще стане факт и европейците ще карат по нови правила.

           

           

          Европейската комисия иска да насърчи пазара на труда чрез пакета с промени, свързани с движението по пътищата. Това заяви пред БНР евродепутатът Петър Витанов. Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП говори и за предимствата, които ще даде дигиталната книжка за цяла Европа, както и възможността на 17-годишните да карат с придружител, ако са взели шофьорския си изпит. Витанов е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент и ще участва активно в изработването на новото законодателство.

          - Реклама -

          Петър Витанов обърна внимание, че има остър дефицит на шофьори на камиони в Европейския съюз, което поставя под въпрос веригите на доставки.

           „Няма шофьори. Дори след пакета „Мобилност“, когато бяха предприети рестриктивните мерки, никой по пътищата на Европа не контролира дали те се спазват, защото просто няма шофьори. Ако санкционират източноевропейските шофьори, няма кой да кара стока по магазините“, коментира Витанов и напомни кризата с празните рафтове във Великобритания.

          Свалянето на възрастовата граница за шофьорите до 17 години, се прави с цел попълване на свободните места на пазара на труда. В момента в Европа има недостиг на половин милион шофьори.

          „В много страни в Европа правото да шофираш тежкотоварен автомобил се придобива на 21-годишна възраст, докато правото да пилотираш самолет с 200 души на борда – на 18, което е не само дискриминационно, но и доста нелогично“, добави Витанов.

          Заради това едно от предложенията е да може тестовете да се полагат още на 17 години, но тогава водачите ще могат да шофират единствено с придружител до навършване на 18.

           „По този начин на пътя ще има доста по-подготвени шофьори, защото сегашните млади водачи представляват съществен процент от причинителите на тежки пътно-транспортни произшествия“, коментира евродепутатът.

          Дигиталната книжка ще даде много предимства, но и ще възпрепятства редица тежки нарушения и злоупотреби.

          „Когато Семерджиев предизвика жестоката катастрофа с двама убити в центъра на София, се разбра, че е карал с швейцарска книжка. Впоследствие тя също се оказа фалшива, но това говори за една практика – нарушителите да си вадят чужди книжки и когато отнемат тази в страната им, да карат с друга. Когато имаме единна информационна система и българската книжка е като германската или френската, и в нея се отразяват нарушенията от цяла Европа, тази практика става невъзможна. А ако си благонадежден шофьор, то предимствата са много, защото системата реално ще ти помага да набавиш необходимите ти документи, да смениш книжката си, да удължиш нейната валидност и други“, коментира още Витанов.

          Тепърва ще се обсъждат и вариантите дали да има възрастови ограничения за шофиране и какви тестове и прегледи трябва да минават възрастните водачи, за да не представляват опасност на пътя. Ще се коментират и механизмите на обучение за новите технологии в транспорта, за които трябва да придобият компетентност новите шофьори. Според Петър Витанов до година и половина новото законодателство ще стане факт и европейците ще карат по нови правила.

           

           

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Зорница Илиева: Гневът на хората е срещу всичко, което се случва в страната

          „Натрупаха се много протести, много гняв и негативизъм. Не е само срещу бюджета – срещу всичко, което се случва в страната.“ Това заяви международният...

          Швеция иска ракети с обсег до 2000 км, способни да поразяват дълбоки цели в Русия

          Шведските въоръжени сили официално заявиха желание да придобият оръжейни системи с обсег до 2000 км, които да позволят нанасянето на удари

          Окончателно: Осъдиха Саркози за финансирането и на още една предизборна кампания

          Френският Касационен съд отхвърли касационната жалба на бившия президент Никола Саркози по делото „Бигмалион“, с което окончателно потвърди присъдата му за незаконно финансиране на...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions