Search Suggestions
      петък, 26.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Електрическите автомобили ще имат паспорти от 2027 година

          Паспортът за електрическите возила е част от новия регламент на ЕС, свързан с батериите, който изисква производителите на батерии или автомобилите да разкриват въглеродните емисии от производствотои постепенно да включват по-големи дялове на рециклирани материали в периода до 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

          - Реклама -

          Така нареченият паспорт на акумулатора ще следва пътя на батерията от извличането на суровините през обработката и производството на клетки до рециклирането или използването за други цели след полезния ѝ живот в автомобила.

          По-голямата прозрачност ще идентифицира легалните вериги за доставки, но също така ще разкрие информация за произхода на самите батерии. Особено чувствителна е темата за мините, от които се добиват  редки метали за производството на батерии, където деца често работят при изключително тежки условия.

          “Много производители не познават веригата за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договори, които, особено в сегмента от средния клас автомобили, се променят на базата на по-ниски разходи”, казва Елън Кери, ръководител на външните работи на Circulor, организация, която следи веригата за доставки и паспортизирането на батериите.

          Паспортът за електрическите возила е част от новия регламент на ЕС, свързан с батериите, който изисква производителите на батерии или автомобилите да разкриват въглеродните емисии от производствотои постепенно да включват по-големи дялове на рециклирани материали в периода до 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

          - Реклама -

          Така нареченият паспорт на акумулатора ще следва пътя на батерията от извличането на суровините през обработката и производството на клетки до рециклирането или използването за други цели след полезния ѝ живот в автомобила.

          По-голямата прозрачност ще идентифицира легалните вериги за доставки, но също така ще разкрие информация за произхода на самите батерии. Особено чувствителна е темата за мините, от които се добиват  редки метали за производството на батерии, където деца често работят при изключително тежки условия.

          “Много производители не познават веригата за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договори, които, особено в сегмента от средния клас автомобили, се променят на базата на по-ниски разходи”, казва Елън Кери, ръководител на външните работи на Circulor, организация, която следи веригата за доставки и паспортизирането на батериите.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Васил Терзиев: Пътят по бул. „Рожен“ се съкращава до 5 минути, планират се ремонти и за 2026 г.

          Пътуването от железопътния надлез в квартал „Надежда“ до Северната скоростна тангента вече ще отнема само 5 минути вместо досегашните 26 минути. Това става възможно...

          По-ниски такси и обучение във Великобритания: какви са условията за българските студенти

          Български студенти отново ще имат възможност да учат във Великобритания при значително по-ниски такси, макар

          Mozilla превръща Firefox в AI браузър до три години

          Firefox ще надхвърли представата за класически интернет браузър. Mozilla обяви амбициозен план за трансформиране на Firefox в браузър, задвижван от изкуствен интелект, като целта...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions