До 2029 година проектът за автомагистрала „Русе – Велико Търново“ трябва да бъде реализиран, заяви ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Йорданка Чобанова по време на информационен ден в град Бяла, Русенско.
„Проектът е от стратегическо значение не само за България, но и за Европа. Той свързва Балтийско море, през Черно море до Егейско море. Ще направи България силен регионален лидер, ще подобри живота на хората и ще създаде условия за инвестиции и работни места, особено в Северна България“, посочи Чобанова.
- Реклама -
Финансиране и напредък
Мартин Георгиев, директор в Министерството на транспорта и ръководител на Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027, обяви, че средствата за изграждането са осигурени. До края на 2025 г. се очаква да бъдат разплатени поне 300 млн. лв. Безвъзмездната помощ за проекта е около 1 млрд. лв., което представлява 28% от общия бюджет на програмата.
Официалната първа копка бе направена през декември 2023 г. от тогавашния премиер Николай Денков. Министърът на регионалното развитие Иван Иванов потвърди по-рано, че заради льосовата почва ще има промени в проекта, но строителството не е застрашено.
Инж. Венцислав Атанасов от АПИ подчерта, че археологическите проучвания няма да забавят работата. Обходът на Бяла трябва да бъде завършен до средата на 2028 г., а за първия участък (0–40 км) разрешението за строеж се очаква до ноември тази година.
Обезщетения
Областният управител на Русе Драгомир Драганов съобщи, че от септември 2023 г. до момента са изплатени над 8,4 млн. лв. обезщетения на собственици на отчуждени имоти по трасето.
До 2029 година проектът за автомагистрала „Русе – Велико Търново“ трябва да бъде реализиран, заяви ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Йорданка Чобанова по време на информационен ден в град Бяла, Русенско.
„Проектът е от стратегическо значение не само за България, но и за Европа. Той свързва Балтийско море, през Черно море до Егейско море. Ще направи България силен регионален лидер, ще подобри живота на хората и ще създаде условия за инвестиции и работни места, особено в Северна България“, посочи Чобанова.
- Реклама -
Финансиране и напредък
Мартин Георгиев, директор в Министерството на транспорта и ръководител на Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027, обяви, че средствата за изграждането са осигурени. До края на 2025 г. се очаква да бъдат разплатени поне 300 млн. лв. Безвъзмездната помощ за проекта е около 1 млрд. лв., което представлява 28% от общия бюджет на програмата.
Официалната първа копка бе направена през декември 2023 г. от тогавашния премиер Николай Денков. Министърът на регионалното развитие Иван Иванов потвърди по-рано, че заради льосовата почва ще има промени в проекта, но строителството не е застрашено.
Инж. Венцислав Атанасов от АПИ подчерта, че археологическите проучвания няма да забавят работата. Обходът на Бяла трябва да бъде завършен до средата на 2028 г., а за първия участък (0–40 км) разрешението за строеж се очаква до ноември тази година.
Обезщетения
Областният управител на Русе Драгомир Драганов съобщи, че от септември 2023 г. до момента са изплатени над 8,4 млн. лв. обезщетения на собственици на отчуждени имоти по трасето.
С аплодисменти, усмивки и радостни възгласи България посрещна на летище „Васил Левски“ своя световен шампион по лека атлетика за параолимпийци – Ружди Ружди.
В Делхи,...
Служител на жандармерията в Монтана предотврати трагедия, след като спаси 60-годишна жена от село Алтимир, оказала се в потъващ автомобил.
7 КОМЕНТАРА
Хайде сега почвите!? Да не копаете тунел под морето? Или под Шипка? Как може в чужбина никой да няма проблем с почвите и никой чужд път не пропаднал в Европа , а само у нас? И то при двойни цени на строежа! Вижда се , че не искате Ефтино и добро строителство от чужди фирми , а искате да откраднете две трети от парите, от двойно завишените ви цени! Още колко допълнителни причини ще измислите, за още цоцане, само вие си знаете!
В България всички пътища и магистрали се строят така че след година са леш,днес никой не гледа как е почвата,има места където земята се движи и след като направят нов път или ремонт,няма и година и почва да зеят дупки в асфалта,и после ги заливат с горещ асфалт,просто нямам думи,днес няма инженери,има само лапачи и затова всички пътища са трагични.
Ivan Ivanov кой ти гледа почви ,основи, растителност и т.н. Те проектите ги правят по картинка без да стъпват на терен. Но за сметка на това се дават пари за предпроектни проучвания.
Хайде сега почвите!? Да не копаете тунел под морето? Или под Шипка? Как може в чужбина никой да няма проблем с почвите и никой чужд път не пропаднал в Европа , а само у нас? И то при двойни цени на строежа! Вижда се , че не искате Ефтино и добро строителство от чужди фирми , а искате да откраднете две трети от парите, от двойно завишените ви цени! Още колко допълнителни причини ще измислите, за още цоцане, само вие си знаете!
В България всички пътища и магистрали се строят така че след година са леш,днес никой не гледа как е почвата,има места където земята се движи и след като направят нов път или ремонт,няма и година и почва да зеят дупки в асфалта,и после ги заливат с горещ асфалт,просто нямам думи,днес няма инженери,има само лапачи и затова всички пътища са трагични.
Айде сега почвите. Нали има предпроектни проучвания? Тея вярно имат народа за овце.
Ivan Ivanov кой ти гледа почви ,основи, растителност и т.н. Те проектите ги правят по картинка без да стъпват на терен. Но за сметка на това се дават пари за предпроектни проучвания.
И оскъпяване
Галя Атанасова Започва се !
Това е целта и причината! Да се оскъпи още два-три пъти!