събота, 21.09.24
14.8 C
София
21 C
Пловдив
20.8 C
Варна
Search Suggestions
      НачалоЖелани ли са децата със СОП в училище с Антонина Кенова

      Желани ли са децата със СОП в училище с Антонина Кенова

      Loading the player...

      Желани ли са децата със СОП в училище с Антонина Кенова 

      В днешното издание на предаването ще говорим за децата с аутизъм – могат ли и как се приобщават в обществото ни. 

      Всички помним случая на изгубилото се дете Александър от Перник, който е дете с аутизъм. Може би благодарение на това събитие започна да се говори малко повече по темата, въпреки че много организации години наред се борят да подобрят и включат в обществото ни децата и учениците с различни нарушения. 

      Колко са децата от аутистичния спектър? 

      Има няколко епидемиологични проучвания в света, според които 1:68 деца в САЩ са с разстройство от аутистичния спектър. В Южна Корея чистотата на това състояние е още по-висока – 1:38. В България единственият официален източник на информация е Националният статистически институт и данни за 2013 г. сочат за 797 случая на генерализирани разстройства на развитието, което е с над 40 % повече регистрирани случаи спрямо 2012 г.. На фона на тази данни много неправителствени организации и най-вече сдружения на родители на деца с аутизъм непрекъснато алармират, че броят на реалните случаи е много повече над регистрираните. 

      Гост по темата: Антонина Кенова, основател на фондация за Трайна образователна национална инициатива (Т.О.Н.И.), майка на дете със специални образователни потребности. 

      Въпросите към Антонина Кенова:

      Кои са основните стъпки за приобщаване на децата със СОП в училище?

      Педагозите запознати ли са с нуждите и спецификите на децата и учениците с различни нарушения?

      Въпросите, които най-често вълнуват родителите на дете със специални потребности::

      • Ще бъде ли добре прието моето дете в училище от останалите деца и учители?
      • Тежест ли е детето ми за общообразователния учител?
      • Ще бъде ли прието в първи клас в най-близкото до дома ни училище или ще ни изгонят?
      • Кой ще го придружава в училище (ако нарушението го изисква) и необходимо ли е някой да го придружава изобщо?
      • Отлагане тръгването в 1ви клас – загуба или подкрепа за детето със СОП?

      Каква реформа е необходимо да се направи, за да бъдат включени реално децата със СОП в училищната среда?

      Кои са най-големите трудности за родители на децата със СОП и на техните деца?

      Толерантни ли сме към различните?

      ОЩЕ ОТ ПРЕДАВАНЕТО

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ