“Средната възраст на автопарка в България е 19 години. С най-старият автопарк сме в цяла Европа”, обясни пред “Нова телевизия” Храбрин Иванчев, който е председател на Асоциацията на автомобилните производители.
- Реклама -
По думите на Иванчев, на всеки десет коли се пада по една нова, като близо 50% от родния автопарк е на възраст над 20 години.
Според специалиста едно от най-лошите последствия от стария автопарк е най-високата смъртност в България от катастрофи.
„25-30-годишни автомобили не пазят хората по същия начин, както ги пазят новите”, коментира Иванчев.
От Асоциацията на автомобилните производители имат предложение.То предвижда, ако върнеш за рециклиране над 15-годишна кола, да получаваш бонус, за да си купиш нов автомобил.
“Средната възраст на автопарка в България е 19 години. С най-старият автопарк сме в цяла Европа”, обясни пред “Нова телевизия” Храбрин Иванчев, който е председател на Асоциацията на автомобилните производители.
- Реклама -
По думите на Иванчев, на всеки десет коли се пада по една нова, като близо 50% от родния автопарк е на възраст над 20 години.
Според специалиста едно от най-лошите последствия от стария автопарк е най-високата смъртност в България от катастрофи.
„25-30-годишни автомобили не пазят хората по същия начин, както ги пазят новите”, коментира Иванчев.
От Асоциацията на автомобилните производители имат предложение.То предвижда, ако върнеш за рециклиране над 15-годишна кола, да получаваш бонус, за да си купиш нов автомобил.